آیا زمان خرید سهام است؟

    کد خبر :713638

ویروس همه گیر COVID-19 در 200+ کشور هنوز ویرانگر است. رسانه های اصلی به طور مداوم گزارش های مهیج و دراماتیکی می دهند. این گزارش ها تاریکترین چشم انداز اقتصاد جهانی را ترسیم می کنند. واضح است که سیستم مالی جهانی دچار ضربت شده است.همچنین واضح است که پیش بینی های ارائه شده از نظر علمی بسیار مشکوک است. چرا؟ به دلیل عدم وجود هیچ سابقه قابل مقایسه ای. بروکر fxtm  و معامله گران و سرمایه گذاران مشتاقند که از آینده بدانند. آیا با توجه به آخرین سقوط باید سهام خریداری یا فروخته شود؟ آیا ارزش سهام ممکن است کاهش بیشتری داشته باشد؟

 

 

 

اثرات عاطفی قابل مشاهده:

تاکنون ، این فاجعه باعث شده است که بسیاری از سهام تنزل ناگهانی قیمت داشته باشند. این امر به وضوح موجب یک واکنش عاطفی نسبت به اخبار تکان دهنده شد. این روزها سهامداران مانند هر کس دیگری در خانه خود محدود می شوند. تحت بار مداوم پوشش منفی ، شروع فروش کوتاه مدت آسان است.با این حال ، چنین رفتاری مبتنی بر هیچ دلیل منطقی نیست. آشفتگی باورنکردنی که ما شاهد آن می باشیم ناشی از وحشت و اضطراب است. در بلند مدت ، بورس سهام به میانگین خود باز می گردد. از این رو ، کسانی که اکنون سهام را می فروشند ، ریسک از دست دادن فرصت های آینده را می کنند.

در ضمن ، برخی از سرمایه گذاران با توصیه های مکاتب قدیمی آرامش می یابند. یکی از این طرح ها این است که اطمینان حاصل کنید که سهام موجود در سبد سهام شما معادل مبلغی است که 100 برابر کمتر از سن شما می باشد. به طور طبیعی ، هیچ علمی برای پشتیبانی از چنین نتیجه گیری وجود ندارد ، اما ممکن است به هدف خوبی برسد. در مواقع عدم قطعیت ، مردم به الگو هایی نیازدارند تا سالم بمانند. رفتار محافظه کارانه بهتر از معاملات نامنظم و پر هرج و مرج است.

 

آیا همه اینها بد است؟

در این دوره حاد، راهی برای گفتن از آینده وجود ندارد. بدیهی است که بازار نسبت به اواخر سال 2019 ارزان تر است. از این رو ، معامله گرانی که سهام خود را بر مبنای پلتفرم (پایگاه داده های) Forex خریداری می کنند ، می توانند مطمئن باشند که با بهای اندکی خرید می کنند. با این حال ، اینکه چه سناریویی از اینجا آشکار خواهد شد یک راز است. به عنوان مثال ، در اینجا چند آمار کلیدی و مهم در مورد نسبت C.A.P.E برای S&P 500 وجود دارد.این شاخص تناسب بین قیمت واقعی سهام و میانگین 10 سال سود واقعی را نشان می دهد. این نسبت در ژانویه سال 2020 ، در رده 31 قرار گرفت. این سومین رده برتر تاکنون بود. امروز ، در رده 23 می باشد. هنوز هم بدترین نتیجه نیست. در اواخر قرن نوزدهم ، C.A.P.E به 17 رسید. این بدان معناست که 23 قبلاً مشاهده شده بود. در آن زمان ، بازار چندان ارزان به نظر نمی رسید ، و نتیجه آن به مثابه مثبت ارزیابی می شد.

 

چشم انداز ده ساله:

به گفته گاردین ، بازار ممکن است تا ده سال دیگر شاهد شرایط نامساعد باشد. این یک نتیجه احتمالی آسیب های عاطفی ناشی از رکود اقتصاد است. به عنوان مثال ، تاثیر رکود بزرگ بر آگاهی جمعی سالها تاخیر داشت. معامله گران ممکن است بیزاری و نفرت از ریسک پذیری بالاتر را از خود بروز دهند و سهام کم بها خواهند شد.

عارضه و پیچیدگی اصلی:

اگر شما خروج از بازار را در نظر بگیرید ، ممکن است وقت کافی نداشته باشید. به طور کلی ، قیمت ها احتمالاً قبل از اینکه ویروس به طور رسمی محاط گردد، رشد خود را از سر می گیرند. از الآن تا چند ماه هنوز نوسانات وجود خواهد داشت. ورود و خروج تکان دهنده مستلزم هزینه ها و فرصت های از دست رفته است. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که بسیاری از کارشناسان با آنها موافق می باشند:

1- این ،زمان فروش تمام سهام شما نیست.

2– بازار میتواند بیشتر تنزل نماید.

3– امسال احتمالاً شاهد نوسانات شدید در سهام می باشیم.

4– معمولاً افرادی که بیشترین خسارت را در بحران متحمل می شوند ، افرادی هستند که با وحشت و اضطراب مواجه می باشند و از بازار خارج می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید