انتقام‌گیری از همسر سابق در فضای مجازی

  • حوادث
  • جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۰۴
    کد خبر :712912

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم به این پلیس و طرح شکایتی با این عنوان که تصاویر شخصی وی در یک صفحه اینستاگرامی منتشر شده و الفاظ نامناسب نیز نسبت به وی در زیر این تصاویر درج شده است، لذا رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی اولیه کارشناسان مشخص شد که تصاویر منتشر شده فقط در تلفن همراه شاکیه نگهداری می‌شده و احتمال اینکه متهم از طریقی به تلفن همراه شاکیه دسترسی پیدا کرده تقویت شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر یادآور شد: در تحقیقات تخصصی-تکمیلی و با استفاده از روش‌های علمی، هویت کاربر مجرم افسر کارشناس پی‌جوی جرایم، شناسایی شد.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: پس از حضور متهم در پلیس فتا مشخص شد که متهم همسر شوهر سابق شاکیه بوده است و به علت اینکه شوهر متهم، خصوصیات مثبت شاکی را به صورت مکرر به متهم گوشزد می‌کرده است متهم عصبانی شده و برای انتقام گرفتن از شوهر خود، اقدام به ایجاد این صفحه اینستاگرامی با مشخصات غیر واقعی کرده و با برداشتن تصاویر شاکیه از تلفن همراه شوهرش، آن‌ها را بارگزاری و مطالب توهین‌آمیزی را هم زیر تصاویر نوشته است.

او هشدار داد: براساس قانون هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا به عرف موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

به گزارش برنا،رئیس پلیس فتا بوشهر تأکید کرد: کاربران عزیز توجه داشته باشند در صورت ایجاد مزاحمت یا سوء استفاده از اطلاعات شخصی آن‌ها موضوع را به سرعت به پلیس فتا گزارش کنند و اطمینان داشته باشند که اطلاعات شخصی آن‌ها به صورت محرمانه نزد پلیس فتا و دستگاه قضا خواهد بود.

سرهنگ قاسمی گفت: متأسفانه برخی کاربران با تصور اینکه استفاده از نام و شهرت افراد دیگر در این فضای سایبر جرم نیست و برای سرگمی با نام دیگران حساب، گروه و یا صفحه‌ای ایجاد می‌کنند، لذا توجه داشته باشند، اینکار جرم تلقی شده و عواقب قضایی در‌پی خواهد داشت.

او تاکید کرد: کاربران توجه داشته باشند که جعل هویت و عنوان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد که سازمان‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند این موضوع را رصد و با طرح شکایت در دفاتر خدمات قضایی موضوع را پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر تصریح کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که از سوی سودجویان و کلاهبرداران به اشکال مختلف نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود، بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید