افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۹:۴۳
    کد خبر :710359

مصطفی سالاری در نشست همفکری و اخذ نظرات نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان برای ارائه پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری که با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که افزایش حقوق امسال را طی ماه آینده اجرایی کنیم.

سالاری با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این عزیزان است، گفت: قطعا همه ما اتفاق نظر داریم که با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها این موضوع اجرایی شود و در این راستا مذاکرات متعددی با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصاد و صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع معدنی، معاونین سازمان برنامه و بودجه به عمل آمده که از حسن نظر و اعلام موافقت اولیه ایشان در واگذاری اوراق بهادار، سهام و دارایی شرکت‌های دولتی جهت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع سازمان تصریح کرد: با هزینه شدن منابع سرمایه‌ای برای امور جاری و تعهدات سنواتی مخالفیم.

به گزارش ایسنا،سالاری در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات فداکارانه مجموعه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی بویژه در بخش درمان برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا تقدیر نمود و گفت: شیوع ویروس کرونا در سه حوزه شامل افزایش هزینه‌های درمان، افزایش هزینه بیمه بیکاری و کاهش وصول حق بیمه بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی تأثیرگذار بوده است.

سالاری افزود: با تمهیدات انجام شده و مساعدت‌هایی که از سوی دولت صورت می‌گیرد خدمت رسانی این سازمان به جامعه تحت پوشش بدون محدودیت و کاستی تداوم خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی ادامه داد: در حالی که به طور معمول حدود ۲۴۰ هزار نفر از سازمان تأمین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، علاوه بر آن تعداد، حدود ۶۷۰ هزار نفر از افراد مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی به تبع شیوع بیماری کرونا درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری کرده اند و برای تجهیز منابع لازم به منظور پرداخت به متقاضیان واجد شرایط جدید در حال پیگیری و تعامل با سایر نهاد‌ها هستیم.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از مدیریت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی بویژه تیم درمان این سازمان بابت خدمت رسانی مطلوب به بیماران مبتلا به کرونا تشکر می‌کنیم و این عزیزان باعث افتخار و سرمایه و پشتیبان بازنشستگان هستند.

وی با اشاره به ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی گفت: این سازمان موظف است پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان را متناسب با هزینه زندگی آنان به هیات دولت ارائه دهد.

در این جلسه سایر اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید