انتقاد از ارجاع بیماران مبتلا به کرونا به بازار سیاه دارو

    کد خبر :704794

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به اذعان کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مبنی بر وضعیت مدیریت شده بیماری کرونا در کشور، اظهار داشت: روند بهبودی با شیب صعودی همراه است.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی سازمانی غیرسیاسی است و همکاری ما نیز به صورت تنگاتنگ ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: همچنان معتقدیم ویروس کرونا از ویروس ترامپ خطرناک تر نیست.

جهانپور یادآور شد:درباره تدفین پروتکل های ما وجود دارد و باقی است و آموزش های لازم داده شده است و شهرداری نیز اقلام مورد نیاز را داده است و نحوه تغسیل، انتقال و تدفین پروتکل مشخصی دارد.

وی درباره داروی فاویپیراویر در درمان بیماران کرونا بیان داشت: مواردی که نتایج بالینی این دارو تأیید نکند و به تصویب کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا نرسد تجویز آن منطقی محسوب نمی شود.

به گزارش فارس،سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اینکه در چین مطالعه‌ای انجام شده ، در کشور ما نیز چنین مطالعه ای شده اما نتایج ثمربخشی آن اعلام نشده است و از نظر ما این دارو در چین و ژاپن برای درمان آنفلوآنزا اعلام شده و صرفا اکنون استفاده آن برای درمان کرونا یک پروژه تحقیقاتی است.

جهانپور بیان داشت: امروز متاسفانه افرادی که این دارو را تجویز می‌کنند بیمار را به بازار سیاه ارجاع می دهند که در آنجا نیز داروی تقلبی وجود دارد و عوارض ناگواری در آن به همراه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید