یک بام و دو هوای اصولگرایان

سکوت در برابر فتاح، حمله به روحانی!

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ۸:۳۳
    کد خبر :703807

آن‌ها که به روحانی و اعضای دولتش می‌تاختند که با اشاره به خزانه خالی و بی‌پولی گرا به دشمن داده است، حالا در برابر سخنان اخیر رئیس بنیاد مستضعفان سکوت کرده‌اند. پرویز فتاح اخیرا در یک برنامه تلویزیونی گفته است: «من در بنیاد تعاون سپاه بودم، حاج قاسم آمده بود به من گفت که حقوق فاطمیون را ندارم بدهم، در سوریه کمک کن یعنی کار به جایی می‌رسد که حاج قاسم سلیمانی نمی‌تواند حقوق سپاهش را بدهد. می‌گفت: این‌ها برادران افغان ما هستند و دست نیاز به امثال ما دراز می‌کرد…».

به گزارش شرق، این درحالی است که مجلس اخیرا و بعد از شهادت سردار سلیمانی ۲۰۰ میلیون یورو به بودجه سپاه قدس اختصاص داد. ابراز سخنانی این‌چنین در این شرایط از سوی پرویز فتاح بسیار عجیب بود و اگرچه واکنش‌های زیادی در برخی رسانه‌ها به دنبال داشت، اما با سکوت حامیان اصولگرای داخلی‌اش روبه‌رو شد.

به نظر می‌رسد رئیس بنیاد مستضعفان از هوشمندی لازم برای حضور در یک برنامه تلویزیونی برخوردار نیست. او سریع عصبانی می‌شود و واکنش‌هایی شبیه به رئیس پیشین خود محمود احمدی‌نژاد از خود نشان می‌دهد یا چیز‌هایی می‌گوید که نباید بگوید. فتاح چندی‌قبل هم در یک برنامه تلویزیونی با مجری درگیری لفظی پیدا کرده بود و در واکنش به سؤال‌های مجری درباره بزرگراه تهران- شمال گفته بود شما نباید فعالیت بنیاد مستضعفان را زیر سؤال ببرید. این سؤال‌ها نباید در ذهن شما باشد. شما نماینده مردم نیستید؛ صداوسیما شما را گذاشته تا از من سؤال بپرسید. اگر باشد من هم نماینده مردم هستم.

حسن روحانی چندی‌قبل گفته بود: «اگر بنا باشد همه چیز را افشا کنیم و پول مردم را برداریم دستگاه شنود بخریم و در زندگی مردم بگذاریم، درست نیست. اینکه می‌گویند دولت چرا این کار را نکرد (اجرای پروژه یا…؟) بدون منابع و پول که نمی‌شود».

او در ابتدای دولتش گفته بود که وقتی دولت را تحویل گرفتیم با خزانه خالی مواجه بودیم: «خزانه کشور جایی است که درآمد‌های دولت به آنجا منتقل می‌شود و مخارج هم از آنجا تأمین می‌شود. طبق قانون بودجه باید ماهانه ۱۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد می‌داشتیم. چون طبق قانون بودجه درآمد ما در سال ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است… روزی که من کار خود را شروع کردم یعنی ۱۲ مرداد ماه، موجودی خزانه حدود ۱۲۸۰ میلیارد تومان بود. ما باید آخر ماه، میزان هفت‌هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کردیم که از این مبلغ فقط دوهزارو ۸۷۰ میلیارد تومان در خزانه موجود بود. یعنی دولت باید بیش از چهارهزارو ۶۰۰ میلیارد تومان از بانک استقراض می‌کرد». همان زمان رسانه‌های اصولگرا به او تاختند که چرا به دشمن گرا داده است.

کیهان سال ۹۶ در یادداشتی با اشاره به همین سخنان روحانی نوشته بود: «آیا رواست که رئیس‌جمهور کشوری در ملأعام و در برابر گوش‌های تیزشده بیگانگان و دشمنان از صندوق درون خانه و خالی‌بودن آن بگوید؟ بگذریم از اینکه پس از آن بسیاری بر این مدعا نقد نوشتند و خالی‌بودن صندوق را غیرممکن خوانند. البته رئیس دولت‌های نهم و دهم نیز در دو اعلامیه به تفصیل در این باره سخن گفت و اینکه صندوق را با چه میزان به دولت بعد سپرده است.

اکنون و در این گزارش قصد بررسی ادعا‌های دو رئیس‌جمهور مذکور را نداریم و تنها موضوع برزبان‌آوردن این جمله توسط رئیس قوه مجریه کشور است. عملی که برای دیگران مکروه است برای ریاست محترم جمهور قطعا حرام است. برای نمونه همین موضوع سخن‌گفتن از مسائل محرمانه مملکت آن هم در آستانه مذاکرات. یعنی به واقع با این جملات به دشمن در بُعد اقتصادی گفتیم که ما به شدت به این توافق نیازمندیم». کیهان و رسانه‌های همسو البته ترجیح داده‌اند سیاست سکوت را در برابر سخنان رئیس بنیاد مستضعفان پیشه کنند و اگر هم نیاز به هشداری بوده گویا مصلحت ندیده‌اند که برخلاف هشدار به ریاست‌جمهوری، آن را در بوق و کرنا کنند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید