مسیح علی‌نژاد: تحریم‌های ایران نباید به‌خاطر شیوع کرونا لغو شوند

    کد خبر :702329

«مسیح علی‌نژاد» ضدانقلاب فراری طرف قرارداد با وزارت امور خارجه آمریکا، در یادداشتی نوشت، تحریم‌ها علیه ایران نباید به‌خاطر شیوع کرونا در این کشور لغو شوند.

او در نشریه «نشنال اینترست» مدعی شد، اینکه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران می‌گوید «تحریم‌های آمریکا، مبارزه دولت با شیوع ویروس کرونا را با مشکل مواجه کرده است و ایران را نسبت به دیگر کشورها در برابر این بیماری آسیب‌پذیر کرده است»، پروپاگاندایی بیش نیست.

علی‌نژاد مدعی شد: «جمهوری اسلامی خود تمایل دارد منزوی باشد و به‌خاطر توصیه‌هایی که در جهان‌بینی انقلابی و اسلامی خود دارد نمی‌تواند کمک پزشکی غرب را قبول کند».

این ادعای علی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که ظریف لیستی از نیازهای دارویی و پزشکی ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرده است و از دیگر کشورها تقاضا کرده است در یاری رساندن به مردم ایران شتاب کنند.

وی مدعی شد دولت ایران قصد دارد از بحران شیوع کرونا برای امتیاز جمع کردن در مقابل آمریکا بپردازد.

علی‌نژاد نوشت رهبری ایران کمک‌های واشنگتن را رد می‌کند اما خواستار رفع تحریم‌ها است. وی برای اثبات ادعای خود درخصوص تحریم نبودن اقلام دارویی، نوشت ایران به سوریه و عراق کمک دارویی ارسال کرده است.

به گزارش فارس، این ضدانقلاب فراری در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که بسیاری از سیاست‌مداران و صاحب‌نظران آمریکایی و اروپایی، خود بارها تأکید کرده‌اند که شرکت‌های دارویی از بیم مجازات از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، از ارسال دارو به ایران اجتناب می‌کنند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست دیروز (شنبه) در گزارشی به قلم «ارین کانینگهام»، نوشت، تحریم‌های آمریکا در مسیر تلاش‌های ایران برای واردات دارو و سایر ملزومات دارویی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مشکل ایجاد می‌کند.

علی‌نژاد در ادامه ادعاهای خود با انکار تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که در ایران برای مهار ویروس کرونا در حال انجام است، نوشت: «رژیم ایران به سلامت مردم ایران اهمیت نمی‌دهد و این یک مسئله امنیتی و بهداشتی برای کل جهان است. این رژیم بقای خود را به بقای جهان ترجیح می‌دهد».

چندی پیش اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد مسیح علی‌نژاد با وزارت امور خارجه آمریکا قراردادی 231 هزار دلاری بسته است .

وی پیش‌تر نیز در مقاله‌ای که در روزنامه «ایندیپدنت» منتشر شد، از فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران حمایت کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید