موشک‌های شلیک شده توسط کره شمالی، بالستیک کوتاه‌برد بودند

    کد خبر :701902

ستاد کل ارتش کره جنوبی می‌گوید بامداد امروز (یکشنبه) ۲ پرتابه که احتمالا موشک بالستیک کوتاه‌برد بودند، توسط کره شمالی به سمت دریا شلیک شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کره جنوبی با «بی‌موقع» دانستن این پرتاب‌های جدید در بحبوحه شیوع جهانی ویروس «کووید۱۹»، توضیح داد که این پرتابه‌ها در ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین و به مسافت ۲۳۰ کیلومتر پیش از سقوط به داخل اقیانوس، در آسمان حرکت کردند.

در بیانیه ستاد کل ارتش کره جنوبی، که توسط خبرگزاری «یونهاپ» منتشر شد، آمده است: «در وضعیتی که تمام جهان با مشکل کووید۱۹ (کروناویروس) مواجه است، اینگونه اقدام نظامی توسط کره شمالی بسیار نامناسب و بی‌موقع است و ما خواستار توقف فوری آن هستیم».

وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام کرد که پرتابه‌های شلیک شده، احتمالا موشک بالستیک بودند و در قلمرو این کشور نیز فرود نیامده‌اند.

به نوشته رویترز، موشک‌های امروز، هشتمین و نهمین پرتابه‌های شلیک شده در چهار دور آزمایش موشکی کره شمالی طی ماه جاری (مارس) بودند که خود بیشترین میزان شلیک موشک توسط پیونگ‌یانگ در بازه یک ماهه است.

به گزارش فارس، آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از شکست تلاش‌ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواستار رفع تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است اما واشنگتن تاکنون حاضر به رفع این تحریم‌ها نشده است.

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نیز در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی گفته بود که کشورش به زودی از یک سلاح جدید راهبردی رونمایی خواهد کرد. یونهاپ می‌گوید ممکن است این سلاح راهبردی نوعی موشک بین قاره‌ای جدید باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید