ویروس کرونا تولید ناخالص داخلی آمریکا را تا ۲۴ درصد کاهش می‌دهد

    کد خبر :700558

به نقل از اسپوتنیک، اقتصاد آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا چشم‌انداز ضعیفی مواجه است حتی اقتصاددانان بر اساس آمارها و داده‌ها بر این باورند که تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا بیش از سال‌های دوره بحران اقتصادی سال‌های 2008 و 2009 خواهد بود.

در حال حاضر اقتصاد آمریکا فشار زیادی را از ناحیه اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید انجام دهد، تحمل می‌کند. به طوری که اکثر مردم در داخل و خارج آمریکا مجبور شده‌اند در خانه‌هایشان بمانند و از مسافرت باید پرهیز کنند.

هتل‌ها، رستوران‌ها، ورزشگاه‌ها، سینماها، شرکت‌های بزرگ تعطیل شده و همه اینها شاهدی بر ضربه اقتصادی به این کشور است.

به گزارش فارس ،برخی کارخانه‌های بزرگ آمریکا به ویژه در حوزه خودروسازی نظیر بیگ تری، جنرال موتورز، فورد و فیات اعلام کردند که برای جلوگیری از ویروس کرونا، شرکت‌های خود را تعطیل خواهند کرد.

اقتصاددانان گولدمن ساچز افت 24 درصدی را در تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال 2020 پیش‌بینی کرده‌اند که این افت اقتصادی سه برابر بزرگتر از پایین‌تر از افت سه‌ماهه‌ای است که در سال 2008 و2099 زمان بحران اقتصادی متحمل شده است.

اما گلدمن ساچز پیش‌بینی کرده رشد دوباره اقتصادی نسبت به زمان بحران اقتصادی سال 2008 سریع‌تر خواهد بود یعنی این کاهش می‌تواند سریع‌تر پس از فروکش شیوع آنفلوآنزا جبران شود.

در این میان بروسکسمن، رئیس اقتصادانان جی‌پی مورگان پیش‌بینی ملایم‌تری دارد و معتقد است که این کاهش تولید ناخالص داخلی در محدوده 14 درصد می‌تواند باشد که این رقم نیز همچنان نسبت به سه ماهه چهارم سال 2008 زمان بحران اقتصادی بسیار وخیم‌تر است.

سه ماهه چهارم سال 2008 بدترین افت اقتصادی همان زمان محسوب می‌شد.

اما همین اقتصادانان معتقدند امیدوارند که در نیمه دوم سال 2020 اقتصاد آمریکا دوباره برخواهد گشت. البته آنها اضافه کردند که مدت زمان برگشت اقتصادی بستگی به شرایط ماندگاری ویروس کرونا خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید