تعلیق مذاکرات پسا برگزیت به دلیل شیوع ویروس کرونا

    کد خبر :697219

شیوع ویروس کرونا یکی از مهم ترین پروژه های اتحادیه اروپا یعنی مذاکرات پسا برگزیت برای تنظیم مناسبات بین لندن- بروکسل در دوران محدود گذار را به تاخیر انداخته است.

شیوع ویروس کرونا یکی از مهم ترین پروژه های اروپا یعنی برگزیت را هم تحت تاثیر قرار داده و مذاکرات در این باره را به حال تعلیق درآورده است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا اتحادیه اروپا و انگلیس دور بعدی مذاکرات درباره مناسبات آینده بروکسل- لندن بعد از برگزیت را به حال تعلیق درآوردند.

این رسانه آلمانی با استناد به محافل مذاکره کننده در این باره این خبر را منتشر کرده است. بر این اساس دور بعدی مذاکرات پسا برگزیت که قرار بود چهارشنبه آینده برگزار شود لغو شده است.

آخرین دور مذاکرات در این باره که پس از آن طرفین همچنان اختلافات عمده ای داشتند هفته گذشته برگزار شد.

انگلیس در 31 ژانویه (11 بهمن ماه) سال جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج شد. حالا اتحادیه اروپا در یک مرحله گذار تا اواخر سال جاری میلادی زمان دارد تا به نتیجه ای در مذاکرات پسا برگزیت با لندن دست یابد.

به گزارش تسنیم ،انگلیس تا پایان دوره گذار در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی می ماند.

تعویق تاریخ مذاکرات برگزیت در اثر کرونا در حالی رخ داده که جانسون به شدت مخالف تمدید دوران گذار بوده و اتحادیه اروپا هم دست یافتن به نتایجی در مذاکرات با لندن در این دوران کوتاه را بسیار دشوار ارزیابی می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید