تنش کرونایی ژاپن و کره جنوبی تشدید شد

    کد خبر :695238

تارنمای یی سی چین روز یکشنبه گزارش کرد ژاپن پس از شدت گرفتن شیوع کرونا در کره جنوبی اعلام کرد مسافرانی را که از این کشور وارد می‌شوند، دو هفته قرنطینه خواهد کرد.

این کشور همچنین اعلام کرد مقررات صدور روادید آزاد برای اتباع کره جنوبی به ژاپن را متوقف می‌کند و آن‌ها باید برای ورود به ژاپن درخواست روادید بدهند.

این موضوع اعتراض شدید دولت کره جنوبی را به دنبال داشت و کره ای‌ها خواستار برچیدن این مقررات شده و از ژاپن خواسته بودند دست از اقدامات سختگیرانه و غیرضروری بردارد.

حالا، اما وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای آورده است که این کشور نیز اقدام متقابل اتخاذ کرده است و روادید آزاد برای مسافران ژاپنی را از روز نهم مارس (۱۹ اسفند ۱۳۹۸) کاملا لغو می‌کند بر اساس مقررات روادید آزاد، مسافران این دو کشور می‌توانستند در مدتی کمتر از ۹۰ روز بین دو کشور سفر کنند.

«چو سی یونگ» معاون وزیر خارجه کره جنوبی به خبرنگاران گفت که روادید آزاد ژاپنی‌هایی نیز که قبلا صادر شده بود، از این روز لغو می‌شود کره جنوبی قصد دارد از روز نهم مارس هشدار مسافرتی برای اتباع خود به ژاپن صادر کند تا آن‌ها را برای سفر نکردن به این کشور همسایه ترغیب کند.

به گزارش ایرنا، نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای آورده است: ژاپن پیش از اینکه مقررات قرنطینه و لغو روادید آزاد برای اتباع کره جنوبی اعمال کند با این کشور رایزنی نکرده و اقدامی غیرمنطقی انجام داده است و این برای کره جنوبی قابل درک نیست.

شمار مبتلایان کرونا در کره جنوبی به ۷ هزار و ۴۰۰ نفر و در ژاپن به ۴۸۰ نفر رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید