جدیدترین اخبار
14 اسفند 1398 ساعت 10:04 اقتصادی کد خبر :693650

رونمایی از یک شاسی‌بلند جذاب از سوی دانگ‌فنگ

فنگ گوانگ آی اکس5 یکی از کراس اوورهای گروه خودروسازی دانگ فنگ چین است که از سال 2018 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. اولین چیزی که در برخورد اول نظر مخاطب را جلب می کند طراحی جذابی است که برای این محصول انجام شده است.

دماغه شامل چراغ های اصلی و گریل(جلوپنجره) شباهت زیادی به محصولات فولکس واگن دارد که در هماهنگی با یک بامپر(سپر) اسپرت منظره جذابی را شکل داده است.
در نمای جانبی نیز هلال پلاستیکی دور فندرها(گلگیر) و حالت شیب دار سقف از ستون میانی تا درب صندوق؛ فرمولی است که در فست بک های اسپرت مشاهده می شود.

در رابطه با نمای عقب خودرو نیز کاملا صادقانه باید گفت آنچه که دانگ فنگ طراحی کرده بدون توجه به کپی کاری و دیگر اتهاماتی که همیشه متوجه صنعت خودروی چین می شود، بسیار زیبا و دلنشین است.

این محصول 4685 میلیمتر در طول، 1865 میلیمتر در عرض و 1645 میلیمتر در ارتفاع توسعه داشته و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2790 میلیمتر است.

به گزارش پرشین‌خودرو،این محصول از پلتفرم هوشمند کمپانی بایدو و دستورات صوتی مرتبط با آن پشتیبانی می کند. همچنین مجهز به فناوری های ایمنی مانند سنسورهای هشدار، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، ورود بدون کلید، ترمز اضطراری، پایداری الکترونیکی، سنسور نمایش فشار باد لاستیک ها، دستیار حرکت در سربالایی و سرپائینی، نوربالای اتوماتیک و … شده است.

در تریم پایه از موتور 1.5 لیتری توربو 150 و 180 اسب بخاری با گشتاور 220 و 270 نیوتن متر استفاده شده است. جعبه دنده نیز در دو گزینه دستی و سی وی تی قابل سفارش است.

فنگ گوانگ آی اکس5 از 14270 دلار تا 19990 دلار باتوجه به تریم قیمت گذاری می شود.

ظرفیت باک در تمامی تریم ها 58 لیتر است و آمار مصرف سوخت برای هر 100 کیلومتر در موتور 150 اسب بخاری با جعبه دنده دستی 10.4 لیتر درشهر، 5.4 لیتر در بزرگراه و 7.5 لیتر در حالت ترکیبی است.

این آمار برای موتور 180 اسب بخاری با جعبه دنده سی وی تی برابر با 9.6 لیتر در شهر، 5 لیتر در بزرگراه و 7.3 لیتر در حالت ترکیبی است.

گفتنی است آمار فوق در هر دو مدل 150 و 180 اسب بخاری مربوط به مدل های مجهز به سیستم پاشش سوخت چند نقطه ای می شود.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • تهران در آستانه بحران؟!
  • شرط اصلی جهش تولید در خودروسازی چیست؟
  • جهانپور: مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند
  • اعلام صنوف مجاز به فعالیت در پایتخت طی بحران کرونا
  • چهار تغییر مهم برای خداحافظی با اختلال در بورس
  • بخشنامه رئیس قوه قضاییه در مورد شهود ساختگی و شهادت کذب
  • پیشنهاد محدودیت تردد تهرانی‌ها بر اساس کدملی
  • جریمه نیم میلیونی ۲۷ هزار خودرو در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
  • افزایش پلکانی حضور کارکنان در ادارات
  • آیا پیک کرونا را رد کرده‌ایم؟
  • واکنش وزارت کشور به خبر تشکیل یک استان جدید
  • چگونه کرونا یک رمان قدیمی «رد شده» را زنده کرد؟
  • جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان
  • ادعایی درباره درآمد نجومی تلویزیون از «پایتخت ۶»
  • ۱۸ کشوری که درگیر همه‌گیریِ کرونا نشده‌اند
  • سه رکورد بورس پس از تعطیلات
  • با گذاشتن سرپوش توالت‌ها از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید
  • تدوین 7 محور اصلی برای جهش تولید
  • واکنش وزیر علوم به پیشنهاد مجلس درباره لغو کنکور
  • مسافران مترو تهران ۳ برابر شدند
  • کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند/ عدم فعالیت پر ریسک‌ها تا پایان فروردین
  • محسن هاشمی: تهرانی‌ها نیاز به تست فوری کرونا دارند
  • محمدرضا زائری: این نقی دیگر «معمولی» نیست!
  • ماجرای ۲۰ گیگ بسته اینترنت رایگان چیست؟
  • بانک مرکزی: تغییر نرخ سود سپرده‌ها شایعه است
  • چند توصیه برای ضدعفونی کردن خودروی شخصی
  • نماینده مجلس: باید تا پایان فروردین همه‌جا تعطیل شود
  • منتظر سهمیه بنزین تابستان باشیم؟
  • افزایش ١٥ درصدی تردد بین استانی در شبانه روز گذشته
  • تایید نهایی کیت‌های تشخیص کرونای ۳ شرکت دانش‎بنیان
  • Ad