اصلانی اعلام کرد

کشف ۱۵ تن موادمخدر در کشور

    کد خبر :691482

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور خبر داد.

ناصر اصلانی در تشریح این خبر اظهار کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۲۰۳۲ کیلوگرم) حدود ۲۸ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۱۲۷۶۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۳ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۲۰۰۰ کیلوگرم حشیش، ۲۸۸ کیلوگرم هروئین، ۸۱ کیلوگرم گراس، ۲۸۷ کیلوگرم شیشه و ۳۹ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در هفته گذشته در مجموع ۷۸۹۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و به ویژه در طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۶۷۹ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۴۰۷۴ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۱۳۷ نفر از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۸۵۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان و معادل ۲۵ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۳۸۰۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲۷۱۸ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۴۱۲ کیلوگرم، یزد با ۸۰۶ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۶۸۶ کیلوگرم و تهران با ۵۰۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش مهر ،معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۷۷ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۰۴ دستگاه خودرو و ۱۱ سلاح توقیف شد و ۶۳ درصد کشفیات؛ اطلاعاتی و ۳۱ درصد هم انتظامی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید