انگلیس به بیماران کرونا در قرنطینه حقوق و مزایا پرداخت می‌کند

    کد خبر :691307

به گزارش روزنامه دیلی میل، مت هانکوک طی سخنانی در مجلس عوام گفت: افراد در قرنطینه باید به عنوان دوران بیماری در زمان اشتغال تلقی شوند.

وی افزود: این یک پیام بسیار مهم برای کارفرمایان و برای کسانی است که می‌توانند به خانه بروند و خود را قرنطینه کنند زیرا این اقدام به عنوان مرخصی به دلایل پزشکی به حساب می‌آید.

براساس ابلاغیه ارسالی به کارفرمایان انگلیس، کارمندان می‌توانند در صورت رفتن در قرنطینه در خانه از داشتن مزایا و حقوق برخوردار شوند.

وزارت بهداشت انگلیس در پی شیوع ویروس جدید کرونا که تاکنون جان بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر را در کشورهای مختلف جهان گرفته و ده ها هزار نفر را مبتلا کرده است.

بر اساس این دستورالعمل به مسافرانی که از مناطق شمال ایتالیا، کره جنوبی، ایران و استان «هوبی» چین از ۳۰ بهمن به این سو، به انگلیس سفر کرده‌اند، توصیه شده تا حتی اگر از علایم این بیماری برخودار نیستند، با سازمان ملی بهداشت انگلیس تماس گرفته و در مدت قرنطینه با کسی تماس نداشته باشند.

به گزارش ایرنا،توصیه‌های مشابهی برای مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته از کشورهای چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و مالزی به انگلیس سفر کرده‌اند صادر شده است؛ با این تفاوت که افراد در صورت مشاهده علائم خفیف این بیماری، به دستورالعمل‌ها عمل کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد پروازهایی را که بصورت مستقیم از کشورهای یاد شده به انگلیس صورت می‌گیرد زیر نظر دارد و هنگام ورود یا خروج مسافران از فرودگاه توصیه‌های پزشکی را به آن‌ها اعلام می‌کند.

هانکوک وزیر بهداشت انگلیس از عموم مردم خواسته تا برای جلوگیری از فراگیر شدن این ویروس نکات بهداشتی را رعایت کنند. او با بیان اینکه مخالف محدود کردن پروازها از کشورهایی است که بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را داشته بر ضرورت اجرای راهبرد قرنطینه داوطلبانه تاکید کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۱۳ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده که برای درمان به مراکز تخصصی منتقل شده‌اند. در کل بیش از ۷۷ هزار و ۶۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان شناسایی شده و ۲ هزار و ۶۶۳ نفر جان باخته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید