جدیدترین اخبار
6 اسفند 1398 ساعت 10:49 گزارش تصویری کد خبر :690518

افتتاح آزادراه تهران-شمال با حضور روحانی (تصاویر)

منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر و ارزش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومان، طی مراسمی به طور رسمی و با دستور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسن روحانی صبح سه شنبه با حضور در محل احداث منطقه یک آزادراه تهران-شمال، ضمن صدور دستور بهره‌برداری رسمی از این طرح، با توضیح مسوولان و مهندسان اجرای این پروژه در جریان روند مطالعات و ساخت آن و مزیت‌های استفاده از آن در راستای رفاه بیشتر مردم، قرار گرفت.

روحانی هنگام صدور دستور بهره‌برداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و پرده‌برداری از لوح یادمان افتتاح این پروژه، گفت: به میمنت و مبارکی آغاز ماه مبارک رجب و روز میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) منطقه یک بسیار مهم شمال از تهران تا سه راه شهرستانک که در واقع نمایشی از قدرت مهندسی مهندسان ایرانی است را افتتاح می‌کنیم.

به گزارش فرارو، رئیس جمهور همچنین از بخشی از مسیر این آزادراه و چگونگی حفر تونل ها و احداث پل‌ها در این طرح بازدید کرد.

به گفته مسئولان اجرای این طرح، این مسیر آزادراهی جزو محورهای دارای استاندارد و ایمنی بالا است که نمونه آن در غرب آسیا وجود ندارد؛ وجود تونل‌های طویل با استاندارد بالا، جت‌فن‌های پیشرفته، تونل‌های دسترسی، پل‌های خاص و روکش بتنی از ویژگی‌های خاص منطقه یک آزادراه تهران – شمال است که همه به دست طراحان و شرکت‌های ایرانی اجرا شده است.

مسیر آزادراه تهران – شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4970 متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌گردد.

ایجاد بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب، توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان های شمالی، بهبود شبکه حمل و نقل منطقه، احداث راهی سریع، کوتاه و ایمن بین پایتخت و شمال کشور، تسهیل و روان سازی ترافیک بین استانهای تهران و البرز و کریدور شرقی- غربی کشور از اهداف اجرای این طرح مهم در حوزه راهسازی کشور عنوان شده است.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • پرداخت تسهیلات به مستاجران در دستور کار قرار گرفت
  • دیدبان حقوق بشر: آمریکا فوراً برای کاهش تحریم‌های ایران اقدام کند
  • موافقت رهبر انقلاب با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی
  • اتحاد جهانی برای نجات طلای سیاه
  • سفیر چین خطاب به جهانپور: با هم می جنگیم
  • ربیعی: چشم ‎اندازی برای شکست کرونا در کوتاه‎ مدت نیست
  • دستور داده‌اند قرنطینه را بشکنیم!
  • افراد بدون درآمد ثابت کارت اعتباری ۲ میلیونی می‌گیرند
  • شمار جان‌باختگان الکل در فارس به ۹۰ نفر رسید
  • واکنش سازمان قضائی به ادعایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی
  • hrsACE2؛ کشف دارویی احتمالی کرونا توسط دانشمندان کانادا
  • ویروس کرونا ۷ روز در سطح خارجی ماسک می‌ماند
  • ابلاغیه جدید به تاکسی‌ها: فقط دو مسافر در صندلی عقب سوار شوند
  • روزنامه جوان: «من و تو» چطور با «پایتخت» هماهنگ بود؟
  • مرحله دوم بسته معیشتی آخر فروردین پرداخت می‌شود
  • آذری جهرمی: فیلترینگ به کیفیت اینترنت ضربه زده است
  • افزایش حقوق بازنشسته‌ها به ۳۰ درصد رسید
  • محیط کار امن در ایران خودرو برای تولید فراهم است
  • اختصاص اعتبار یک میلیون تومانی به خانواده‎های یارانه‎بگیر
  • حمله موشکی به یک شرکت نفتی آمریکایی در عراق
  • ماجرای تردد خودرو‌های با پلاک‌های غیربومی در تهران
  • ببر هم کرونا گرفت
  • کابوس ترامپ در ایالت ویسکانسین
  • شرطِ نوبخت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • هزینه‌های ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمی‌گردد؟
  • چگونه در محیط کار از کرونا در امان بمانیم؟(فیلم)
  • قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۹۰۰۰ تن رسید
  • وزارت علوم: الزامی به حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها نیست
  • ادعای جدید درباره منشأ کرونا؛ پای یک زن در میان است!
  • نخست‎وزیر انگلیس به علت کرونا به بیمارستان منتقل شد
  • Ad