ارتقاي استاندارد موتورهاي ديزل خودروهاي تجاري

    کد خبر :689594

مديرعامل شركت تحقيقات موتور ايران خودرو از ارتقاي سطح آلايندگي موتورهاي ديزل خودروهاي تجاري ايران خودرو خبر داد و گفت: موتور 355 كه توسط ايدم با سطح داخلي سازي بالا توليد مي شود، در اولويت ارتقاي استاندارد آلايندگي قرار دارد.

مهدي رجبعلي در اين باره گفت: استفاده از سيستم های سوخت رسانی و پس پالايشي جدید در اين موتور آلايندگي آن را به سطح استانداردهاي مورد نظر خواهد رساند.
وي اقتصاد استفاده از اين موتور را بسيار بزرگ و قابل ملاحظه خواند و گفت: عدد توسعه اين موتور با توجه به سودآوري تجاري آن ناچيز است. كاليبراسيون اين موتور به سطح استاندارد يورو 5 نيازمند تجهيزات ويژه اي است.
رجبعلي از همكاري با سه شركت ايدم،‌ ايران خودرو ديزل و بازرسي كيفيت و استاندارد ايران براي كاليبراسيون و تست اين موتور خبر داد و گفت: تجهيزاتي كه در اختيار اين شركت ها بود در محل مشتركي تجميع شد و اتاق ويژه اي براي كاليبراسيون و تطابق موتور با استانداردها ايجاد شده است.
وي ادامه داد: در مدت كم تر از يك ماه توانستيم اتاق تست را در نزديكي تهران راه اندازي كنيم و يقينا تا پايان سال مدارك فني ارتقاي موتور را ارايه خواهيم كرد.
به گزارش ايكوپرس، مديرعامل ايپكو تصريح كرد: امكان استفاده از اين مركز توسط تجاري سازان ديگر و حتي رقباي ايران خودرو نيز وجود دارد.
وي با بيان اين كه پرش فن‌آوری بسيار مهمي اتفاق افتاده افزود: فن‌آوری سوخت رساني موتور 355 بهبود يافته و ميزان مصرف سوخت آن کم و سطح آلايندگي آن به يورو 5 خواهد رسيد، با توجه به سيستم هاي پيشرفته در آن، امكان ارتقا به استاندارد يورو 6 نيز وجود دارد.
گفتني است اين موتور در محصولات واگن هود و اتوبوس هاي شهري ايران خودرو ديزل مورد استفاده قرار مي گيرد. در بازسازي اتوبوس هاي فرسوده نيز در صورت درخواست می توان از موتور 355 با استاندارد آلايندگي يورو 5 استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید