همگام با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر؛

پایان با «پرواز همای»

    کد خبر :688600

در آخرین شب اجراهای رسمی تالار وحدت در جشنواره موسیقی فجر، گروه «مستان نو» به سرپرستی و خوانندگی «پرواز همای» روی صحنه رفت و مهر پایان اجراها را به دفتر سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر زد.

در شب پایانی اجراهای رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر (چهارشنبه ۳۰ بهمن)، و در نوبت دوم اجراها، گروه مستان نو به سرپرستی پرواز همای در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

وی در این اجرا گلچینی از قطعاتی نظیر نیایش با شعری از نظامی گنجوی، وز باده مدهوشم کنید، فردوس برینت کجاست؟، نان و دندان، خدا در روستای ماست، دیوانه تری، نشود فاش کسی، مه پاره، ایران ای سرای من و چند قطعه دیگر را به مخاطبان که هیچ صندلی خالی در تالار وحدت باقی نگذاشته و برخی هم در طبقات فوقانی تالار وحدت ایستاده نظاره گرش بودند، تقدیم کرد.

علی اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه این اجرا بود.

 

جشنواره ۳۵ موسیقی فجر در یک نگاه

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن اغاز شده و شب گذشته (چهارشنبه ۳۰ بهمن) به پایان اجراهای رسمی رسید.

اجراهای این دوره از جشنواره در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه بردند.

 

لوح درجه یک هنری برای چهار هنرمند سیستانی

در شب موسیقی سیستان و بلوچستان که ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، حبیب‌اله قادر آتشگر (نوازنده دونلی و سرنا)، برکت شکل‌زهی (نوازنده قیچک)، خداداد شکل زهی (نوازنده قیچک) و محمد نور محب‌زهی (نوازنده و سازنده قیچک) گواهی درجه یک هنری خود را از شورای ارزشیابی هنرمندان دریافت کردند.
محمد اله‌یاری فومنی (مدیر کل دفتر موسیقی)، حمید قبادی (مشاور اجرایی معاونت امور هنری ارشاد)، سیدمحمد طباطبایی (دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان)، حسین مسگرانی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان)، قبل از شروع اجرای هنرمندان روی صحنه تالار سوره رفتند و لوح درجه هنری این چهار هنرمند اهل سیستان و بلوچستان را تقدیم آنها کردند.

به گزارش ایرنا ،در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی با اجرای قطعه ۱۷۶ اثر بهزاد عبدی توسط ارکستر سمفونیک به رهبری نصیر حیدریان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قطعه بیکلام در محاصره اثر بهزاد عبدی در یادبود سپهبد شهید قاسم سلیمانی در اجرای ارکستر ملی به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی در حضور محمود واعظی و تنی چند از مقامات کشوری اجرا شد.

نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار شد و برگزیدگان این مسابقات عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره فجر معرفی خواهند شد.

در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور بودند. در این دوره از جشنواره از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی تجلیل به عمل آمد و فیلمهای مربوط به این هنرمندان در طی اجراهای مختلف اکران شده و از یک عمر فعالیت آنها تجلیل به عمل آمده است. مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، امروز (پنجشنبه اول اسفند) در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد و بهنام بانی آخرین اجرای بخش پاپ این دوره از جشنواره را به روی صحنه خواهد برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید