واکنش عراقچی به خروج شرکت‌های کره‌ای لوازم خانگی از ایران(فیلم)

    کد خبر :687136

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در گفتگویی درباره شرکت‌‌های خارجی از جمله کره‌ای‌ها که بازار ایران را ترک کرده‌اند، گفت: ما الان در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار داریم و سیاست فشار حداکثری آمریکا در اوج خود است. طبیعی است کسانی که با این سیاست آمریکا همراهی می‌کنند و ملت ایران در این شرایط تحت فشار و سخت تنها می‌گذارند، حساب خودشان را برای آینده مشخص می‌کنند و حتما ملت ایران فراموش نخواهد کرد.

عراقچی بیان کرد: کمپانی‌ها و شرکت‌هایی که ایران را ترک می‌کنند، در آینده اقتصاد ایران حتما در اولویت قرار نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: همواره اولویت با تولید کنندگان، شرکت‌ها و کارآفرینان داخلی است و اگر نیاز باشد با شرکت‌های خارجی مراوده‌ای صورت بگیرد، باز حتما شرکت‌هایی که در این شرایط در ایران باقی ماندند، اولویت خواهند داشت و کسانی که ایران را ترک کردند بازارهایی را از دست دادند که به آسانی نخواهند توانست دوباره به دست بیاورند.

به گزارش فارس،پیش از این نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه جمعه شب ۲۵ بهمن ماه با انتشار تصویری از جمع کردن تابلوی شرکت سامسونگ در توئیترش نوشته بود: «ایرانیان‬⁩ دوستان روزهای سخت را فراموش نمی‌کنند؛ اما برخی شرکت‌های خارجی که در سال‌ها و ماه‌های اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک کرده‌اند بدانند بازگشت به ⁧‫بازار ایران بسیار سخت خواهد بود. قانون تجارت می‌گوید حفظ بازار از ورود به آن سخت‌تر است.»

گفتنی است شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ کره‌ جنوبی که در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همکاری خود را با ایران طی ماه‌های اخیر قطع کردند، روز جمعه آخرین تابلوهای خود را از سطح شهرها جمع کردند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید