اوپک: تولید روزانه نفت ایران به ۲ میلیون و ۸۶ هزار بشکه رسید

    کد خبر :686396

اوپک تولید نفت ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی را ۲ میلیون و ۸۶ هزار بشکه در روز اعلام کرد که این رقم نسبت به ماه قبل از آن ۹ هزار بشکه کاهش داشته است.

به نقل از رویترز، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا به عنوان یک عامل مهم، پیش بینی خود در مورد رشد تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی را کاهش داد.

بر این اساس اوپک پیش بینی کرده که رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۰.۹۹ میلیون بشکه در روز برسد. این رقم نسبت به ارزیابی منتشر شده در گزارش ماه گذشته اوپک ۰.۲۳ میلیون بشکه کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم ،اوپک همچنین در این گزارش متوسط قیمت نفت سنگین ایران را در ماه ژانویه ۶۲ دلار و ۶۱ سنت اعلام کرده که نسبت به ماه پیش از آن ۱.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین میزان تولید نفت ایران در ماه نخست سال جاری میلادی بر اساس برآورد منابع ثانویه اوپک، ۲ میلیون و ۸۶ هزار بشکه برآورد شده که ۹ هزار بشکه نسبت به ماه دسامبر ۲۰۱۹ کاهش نشان می‌دهد.

مجموع تولید نفت اوپک در ژانویه ۲۰۲۰ با ۵۰۹ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه پیش از آن به ۲۸ میلیون و ۸۵۹ هزار بشکه در روز رسیده است.

تجدیدنظر اوپک در پیش بینی خود در مورد میزان رشد تقاضا برای نفت احتمال موافقت اوپک و متحدانش با کاهش بیشتر تولید نفت در پی شیوع ویروس کرونا و افت تقاضای چین را تقویت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید