«کشتارگاه» نیم ساعت زودتر به پردیس ملت می‌آید (فیلم)

    کد خبر :683175

فیلم‌های سینمایی «کشتارگاه» و «مردن در آب مطهر» امروز در پردیس سینمایی ملت روی پرده می‌روند. پخش زنده شهرآورد پایتخت نیز از دیگر برنامه‌های امروز سینمای رسانه است.

در ششمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در سینمای رسانه، دو فیلم سینمایی «کشتارگاه» و «مردن در آب مطهر» به همراه فیلم‌های مستند و کوتاه «زمستان است» و «پاندای قرمز» به نمایش در می‌آید.

امروز به دلیل برگزاری بازی فوتبال بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس، سانس اول در جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود. این تصمیم در پی اختصاص سانس دوم برنامه سینمای رسانه به پخش شهرآورد تهران و اختصاص زمان مطلوب برای برگزاری نشست پرسش و پاسخ فیلم «کشتارگاه» گرفته شده است.

* کشتارگاه؛ فیلمی درباره قاچاق گوشت

کشتارگاه چهارمین فیلم عباس امینی در مقام کارگردان است. او پیش‌تر فیلم‌های والدراما، قصه شب و از نفس افتاده‌ها را کارگردانی کرده است.

مانی حقیقی، امیرحسین فتحی، باران کوثری و حسن پورشیرازی از جمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم که در جنوب کشور جلوی دوربین رفته، در بخش نگاه نو جشنواره سی و هشتم پذیرفته شده است.

کشتارگاه ماجرای زندگی مردی به اسم امیر است که چند ماه قبل از فرانسه دیپورت شده است. او به خاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود که قصه اصلی این فیلم را شکل می‌دهد؛ جنایت هولناکی که پیرامون قاچاق گوشت شکل می‌گیرد.

 

* مردن در آب مطهر؛ مشکلات مهاجران افغان

«مردن در آب مطهر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برادران محمودی در سانس سوم (ساعت ۱۹:۳۰) در پردیس ملت به نمایش در می‌آید.

ناملایمات ایرانی‌ها با مهاجران افغان، پیش‌فرض همه ساخته‌های برادران محمودی (چند متر مکعب عشق، رفتن، شکستن همزمان بیست استخوان) است و به همین دلیل، فیلم‌هایشان به شدت تلخ است.

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری و سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان «مردن در آب مطهر» که داستان مهاجرت قاچاقی به اروپا از راه دریاست، آمده: «رونا: حامد، از دریا نترسی یا، از هر چی بترسی بلای جونت میشه، حامد: نمی‌ترسم…»

مستند «زمستان» به کارگردانی مهرداد زاهدیان و تهیه‌کنندگی پیروز حناچی درباره تاریخچه خیابان لاله‌زار تهران و فیلم کوتاه «پاندای قرمز» به کارگرداین علی پاک‌نیا درباره مرد مسافرکشی با رویای سفر به دانمارک، امشب ساعت ۲۲:۳۰ در پردیس ملت روی پرده می‌روند.

منبع : ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید