نتیجه واقعی استیضاح ترامپ هنگام برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ مشخص می‌شود

    کد خبر :678351

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت دموکرات‌ها نتوانستند در جلسه استیضاح ترامپ، جمهوریخواهان سنا را متقاعد کنند، اما اقدامات آن‌ها ممکن است بر رای‌دهندگان آمریکایی تاثیر بگذارد. هرچند رای سنا درباره استیضاح ممکن است به زودی صادر شود، اما قضاوت عمومی تا نوامبر (زمان انتخابات آمریکا) مشخص نخواهد شد.

دموکرات‌های سنا در تلاش سه روزه خود برای استیضاح ترامپ در سنا، نتوانستند جمهوریخواهان صاحب نفوذ را درباره هدف خود یعنی دسترسی به شاهدان و اسنادی که پرونده آن‌ها را علیه ترامپ تقویت می‌کند، متقاعد کنند. این حس هم اکنون در کنگره وجود دارد که این محاکمه به یک نتیجه قابل پیش بینی ختم می‌شود: تبرئه شدن ترامپ در اوایل هفته آینده.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم آمریکا از جمله درصد وسیعی از رای دهندگان مستقل و حتی جمهوریخواه به شکلی فزاینده خواهان بررسی مدارک تازه و شنیدن صحبت‌های شاهدان هستند. این رویکرد عمومی می‌تواند کرسی‌های جمهوریخواهان را در مجلس سنا در انتخابات آینده تهدید کند. هرچند دموکرات‌ها ممکن است در این بررسی برای استیضاح ترامپ بازنده شوند، آن‌ها امیدوارند این روند، در نوامبر به پیروزی‌های انتخاباتی برای آن‌ها منتهی شود.

به گزارش جوان،رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی همچنین در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است. ولی ترامپ اصرار می‌کند که قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

جلسه استیضاح ترامپ از روز سه‌شنبه رسما در سنای آمریکا آغاز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید