جدیدترین اخبار
3 بهمن 1398 ساعت 09:01 اجتماعی کد خبر :677284

آزادراه تهران – شمال تا ۶ سال دیگر تکمیل می‌شود

معاون بنیاد مستضعفان از جزئیات ساخت و بهره‌برداری قطعه دوم آزادراه تهران – شمال تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ساخت و تکمیل آزادراه تهران – شمال از نظر فنی و اجرایی مشکلی ندارد و مهمترین مسئله آن نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 

خواجه دلویی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به اظهارات مسئولان مختلف دولتی مبنی بر اینکه آن‌ها نمی‌خواهند برای دیگر قطعات آزادراه با روش کنونی هزینه کنند، آیا ساخت این آزادراه به پایان می‌رسد؟ اظهار کرد: قطعا اینگونه است و اساسا بنیاد مستضعفان طبق قرارداد مشترکی که با دولت دارد، ساخت و تکمیل این آزادراه را متعهد شده است. هم اکنون نیز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران – شمال رها نشده و فقط برای آن اولویت‌بندی شده است.

وی افزود: از نظر فنی مراحل مطالعاتی و طراحی قطعه سوم این آزادراه انجام شده است و واریانت‌های مختلف را برای آن در نظر گرفتیم که از بین هشت واریانت گزینه نهایی را انتخاب کردیم؛ بنابراین از نظر فنی هیچ مشکلی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران – شمال نداریم.

 

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان ادامه داد: از نظر اجرایی نیز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران – شمال از قطعه یک آن بسیار ساده‌تر است، چراکه به عنوان مثال در قطعه سوم این آزادراه تونل بلند بیش از یک کیلومتر یا پل بلند وجود ندارد.

 

برای تحویل قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال بدقولی نداریم

خواجه دلویی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از نظر مالی مشکلی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر مسئله مالی آن مطرح شده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته قطعه سوم آزادراه تهران – شمال با احتساب قیمت‌ها و هزینه‌های امروز حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قائدتا اگر عقب بیفتد تعدیل قیمت‌ها مشمول این پروژه هم خواهد شد و قیمت تمام شده آن نیز تغییر خواهد کرد. در همین راستا دولت در وهله نخست باید برای تامین سهم خودش از این اعتبار برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم این آزادراه را تکمیل کنیم.

وی همچنین درباره زمان آغاز و پایان قطعه سوم آزادراه تهران – شمال و تکمیل این مسیر اینگونه توضیح داد: دولت در وهله نخست متعهد شده که سهم خودش از حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای ساخت نیمی از قطعه دوم آزادراه تهران – شمال را تا آخر بهمن ماه سال آینده تامین کند و هم اکنون اولویتش این است. پس از آن باید برای باند دوم این پروژه که آن نیز حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان می‌خواهد تامین اعتبار کند و پس از اجرای این مراحل به سراغ تامین اعتبار قطعه سوم خواهیم رفت.

 

به گزارش ایسنا ،معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه تهران – شمال با افتتاح نیمی از قطعه دوم در سال ۱۴۰۰ از همان زمان آغاز شود، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته محاسبات اجرایی برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران – شمال حدود چهار سال و نیم طول می‌کشد اما اگر منابع مالی آن تامین شود، دیگر برای قطعه دو و سه این آزادراه بد قولی صورت نخواهد گرفت و با توجه به آماده و فعال بودن پیمانکاران و کارگاه‌های این پروژه، همه سعی‌مان بر این است که آزادراه تهران – شمال را به موقع و بدون بدقولی به مردم تحویل دهیم.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • لغو شب محمدعلی نجفی به دلیل ملاحظات بهداشتی
  • از تعویق نمایش مرزبان تا معرفی بازیگران «فردریک»
  • داستان‌های داغ کودکانه سروش در بازار نشر
  • شهرام ناظری به عیادت محمدرضا شجریان رفت
  • فروش ماسک ممنوع می‌شود
  • صادقی: ویروس کرونا را جدی بگیرید
  • ابلاغ شیوه نامه استفاده از متروها با رویکرد جلوگیری از شیوع کرونا
  • جزییات تازه ترین آلبوم وحید تاج اعلام شد
  • محسن هاشمی: تست کرونا می‌دهم
  • واکنش گمرک به خبر بسته شدن مرز ایران و ترکیه
  • پای احمدی‌نژادی‌ها به مجلس یازدهم باز شد
  • پاسخ رئیس پدافند غیرعامل به احتمال قرنطینه قم
  • علت نابسامانی قیمت خودرو از زبان معاون دادستان کل کشور
  • وزیر امور خارجه هلند با ظریف دیدار کرد
  • آیا کرونا توسط “افرادی بدون علائم” نیز منتقل می‌شود؟
  • با لیست‌ سیاه چه کنیم؟
  • ورود شاخص بورس به کانال ۴۸۱ هزار واحد
  • اولین نتایج رسمی از انتخابات تهران
  • کرونا در ایران؛ افزایش تلفات و تعداد مبتلایان به کرونا در ایران
  • واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه
  • احتمال ضرر ‌ده‌ها میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی به خاطر ویروس کرونا
  • سناتور مورفی: سیاست فاجعه بار ترامپ، سبب تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است
  • کدام اعضای شورای شهر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟
  • احتمال جدی تعطیلی ۳ نمایشگاه کتاب استانی به دستور وزارت بهداشت
  • انعقاد قرارداد تولید 5 هزار تن ریل بین ذوب‌آهن و قرارگاه خاتم برای خط آهن چابهار
  • همخوانی «مرغ سحر» پشت در بیمارستان جم (فیلم)
  • پیش فروش 6 محصول ایران خودرو در 4 اسفند 98 (جزئیات و جدول)
  • تعداد «ضربه مغزی‌های» آمریکا در عین‌الاسد باز هم بیشتر شد
  • نگرانی ترکیه‌ای‌ها از نوروز: مرزهای ایران را ببندید
  • علی ربیعی: عده‌ای دولت را به «کرونا هراسی» متهم کردند که در این باره بعدا سخن خواهم گفت
  • Ad