روسیه خواستار شد؛

برگزاری نشست OPCW برای بررسی اتهام حمله شیمیایی دمشق

    کد خبر :676616

نماینده ویژه روسیه در سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، خواستار برگزاری نشستی در راستای بررسی گزارش‌ها پیرامون حمله شیمیایی نسبت داده شده به دمشق در آوریل ۲۰۱۸ شد.

روسیه خواستار برگزاری نشستی با حضور کارشناسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی (OPCW) شد که مامور بررسی گزارش‌ها مبنی بر حمله ادعایی سوریه به منطقه دوما در آوریل ۲۰۱۸ هستند.

گفتنی است دیروز دوشنبه، اعضای شورای امنیت بنا به درخواست روسیه، نشستی غیررسمی با هدف ارزیابی گزارش نهایی پیرامون این موضوع داشتند.

این در حالی است که در ماه میلادی نوامبر، سایت افشاگر ویکی‌لیکس از نگرانی یکی از نگارندگان این گزارش درباره تحریف حقایق بعد از ویراستاری از سوی مسئولات ذی‌ربط در سازمان ملل خبر داد.

در همین راستا، «الکساندر شولگین» نماینده ویژه روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، بار دیگر بر حل موضوع از راه تشکیل جلسه‌ای با حضور کارشناسان این نهاد و همچنین لزوم دسترسی اعضا به سایت وقوع حادثه تاکید کرد.

به گزارش مهر ،گفتنی است آمریکا و اروپا مدعی هستند که این حمله از سوی دولت دمشق تدارک دیده شده حال آنکه شاهدی مبنی بر اثبات این ادعا ندارند.

یک هفته بعد از طرح این اتهام، آمریکا، انگلیس و فرانسه در عملیاتی مشترک، تاسیساتی در سوریه را که ادعا می‌شد محل نگهداری تسلیحات شیمیایی هستند، با بیش از هزار موشک هدف قرار دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید