روزگار ستاره‌ تحت‌ تعقیب ترکیه در آمریکا؛ «راننده تاکسی و کتاب‌فروش»

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶
    کد خبر :673943

«هاکان شوکور» ستاره اسبق باشگاه بلکبرن و تیم ملی ترکیه همزمان با تلاش برای بازسازی زندگی خود پس از تبعید از آنکارا، در آمریکا راننده تاکسی است و کتاب هم می‌فروشد.

مهاجم اسبق تیم ملی ترکیه که حالا ۴۸ سال دارد، به دلیل مخالفت با سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری این کشور، تبعید شد و هم اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

شوکور در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس از زندگی جدید خود در آمریکا سخن گفت.

او می‌گوید پدرش به زندان افتاده و اموال و دارایی‌های وی بلوکه شده و وی را در آمریکا تا آستانه استیصال کشانده و مجبور شده است تا برای گذران زندگی دست به هر کاری بزند.

شوکور که به همراه ترکیه یه نیمه نهایی جام جهانی نیز راه یافته است، گفت: برای شرکت اوبر (بزرگترین تاکسی اینترنتی جهان که مدیریت آن را «دارا خسروشاهی» ایرانی‌تبار برعهده دارد) کار می‌کنم و کتاب هم می‌فروشم. حالا دوباره مشغول به کار شده ام.

وی ادامه داد: هر کسی که با من در ارتباط است با مشکلات مالی روبرو است. همه چیزم را از دست داده ام. ده‌ها میلیون دلار دارایی در ترکیه دارم اما همه چیز مصادره شده است. دولت همه چیزم را از من گرفت؛ آزادیم و حق کارم را.

شوکور افزود: بوتیک همسرم به سنگ بسته شد، فرزندانم را آزار دادند و پدرم به زندان افتاد. زمانی که ترکیه را به مقصد آمریکا ترک کردم، پدرم زندانی بود و اموالم مصادره شد.

او با ۵۲ گل در جریان ۱۱۲ بازی ملی و حضور در باشگاه‌هایی همچون اینترمیلان، تورینو، پارما و گالاتاسرای، به اعتقاد بسیاری بزرگ‌ترین فوتبالیست ترکیه محسوب می‌شود.

شوکور تاکید کرد: با دولت ترکیه خصومت دارم نه ترکیه و مردمش. عاشق کشورم و پرچمش هستم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید