بررسی عملکرد یک ساله بازار ارز؛

افزایش ۲۳ درصدی نرخ دلار در هشت ماهه ۹۸

    کد خبر :673939

بررسی نوسان قیمت‌ها در بازار آزاد نشان می‌دهد که میانگین نرخ دلار در هشت ماه سال ٩٨ (منتهی به آبان‌) ۱۲ هزار و ۵۳۱ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲.۸ درصد رشد داشته است.

بهای ارز در یک سال گذشته تحت تاثیر تحولات سیاسی، نوسان‌های زیادی را تجربه کرد و نگاهی به روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که در مجموع مسیر حرکت انواع ارز در بازار آزاد کشور رو به رشد بوده، اما در ماه‌های گذشته از شدت رشد آن کاسته شد.

مدیریت بازار ارز، افزایش عرضه و کاهش تقاضای کاذب و افت سفته‌بازی از مهمترین عوامل کاهش روند رشد قیمت ارز در کشور بود.

 

جزییات نوسان یکساله بازار آزاد ارز

 

بررسی تازه‌ترین گزارش آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که میانگین نرخ دلار در هشت ماه سال ٩٨ (منتهی به آبان‌) ۱۲ هزار و ۵۳۱ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲.۸ درصد رشد داشته است. میانگین نرخ دلار از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آبان( هشت ماه) حدود ۱۰ هزار و ۲۰۳ تومان بود.

متوسط نرخ یورو در هشت ماه امسال نیز ۱۱ هزار و ۹۳۸ تومان بوده که رشد ۱۸.۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ نشان می‌دهد.

میانگین بهای پوند انگلیس نیز در دوره مورد بررسی در بازار آزاد، ۱۵ هزار و ۷۴۱ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۸ درصد رشد داشته است.

میانگین قیمـت فروش یک دلار آمریکا در آبان ماه ١٣٩٨ در بازار آزاد شهر تهران ۱۱ هزار و ۵۱۳ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۰.۹ درصد( مهر) افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶.۵ درصد کاهش را ثبت کرد.

همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش یک دلار آمریکا در آبان ماه به ترتیب ۱۱ هزار و ۱۴۶ تومان و ۱۲ هزار و ۳۳۷ تومان بوده است.

همچنین در آبان ماه ١٣٩٨ متوسط قیمت فروش یک یورو در بازار آزاد شهر تهران ۱۲ هزار و ۷۲۵ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۱.۱ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹.۸ درصد کاهش داشته است.

حداقل و حداکثر نرخ فروش یک یورو در ماه مذکور به ترتیب ۱۲ هزار و ۴۲۷ تومان و ١۳ هزار و ۵۰۲ تومان بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید