مهار به موقع آتش‌سوزی انبار فرش در بازار تهران

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳
    کد خبر :673828

آتش سوزی انبار فرش در بازار بزرگ تهران با حضور به موقع و تلاش آتش نشانان سه ایستگاه آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.

وقوع این آتش سوزی ساعت ۱۳:۳۹ دقیقه دیروز توسط شاهدان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۷، ۴ و ۶۷ به همراه تانکر آب و خودروی حمل دستگاه‌های تنفسی را به طور هم زمان به بازار بزرگ تهران، بازار آل یاسین، کوچه نانوا گسیل کرد.

 

بنا به اظهار امیر هاتفی مدیر منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران، هنگام رسیدن آتش نشانان دود فراوانی از زیر زمین یک ساختمان دو طبقه تجاری بیرون می‌زد که با گذشت زمان بر شدت آن نیز افزوده می‌شد.

وی افزود: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه با یک زیرزمین بود که در بررسی اولیه معلوم شد که از زیر زمین به عنوان انبار فرش استفاده می‌شد و در هنگام وقوع این حادثه نیز ده‌ها تخته فرش دست باف و ماشینی دراین مکان وجود داشت.

 

هاتفی ادامه داد: آتش سوزی از یک اتاق حدوداً ۶ مترمربعی درگوشه ای از این انبار که تعدادی فرش هم در آنجا قرار داشت، شروع شد و شعله‌های آتش هر آن احتمال می‌رفت به داخل انبار اصلی که بیش از ۳۰۰ مترمربع وسعت آن بود، کشیده شود.

وی در مورد عملیات آتش نشانان برای خاموش کردن آتش اظهار داشت: آتش نشانان با توجه به وجود دود فراوان در زیر زمین با بستن دستگاه تنفسی به سرعت وارد محل حادثه شدند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و لوله‌های آبدهی توانستند شعله‌های آتش را در همان محل شروع، خاموش کرده و از سرایت آتش به انبار اصلی و فرش‌های موجود در آن و همچنین طبقات فوقانی این ساختمان جلوگیری به عمل آوردند.

 

به گزارش مهر ،هاتفی اضافه کرد: با توجه به انتشار دود شدید در زیرزمین، عملیات نیروهای آتش نشانی برای مهار و خاموش کردن کامل این آتش سوزی یک ساعت به طول انجامید و در ادامه نیز آتش نشانان با استفاده از فن‌های قوی دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی را به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.

این مدیر عملیات آتش نشانی اضافه کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچکس صدمه جانی نرسید و فقط یک کارگر انبار دچار دودگرفتگی سطحی شد که در محل حادثه توسط عوامل اورژانس مورد مداوا قرار گرفت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید