جدیدترین اخبار
22 دی 1398 ساعت 12:14 اقتصادی کد خبر :672909

تولید پراید ۱۳۲ متوقف شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه اعلام شده، خودروهای پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ هم در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.

سیدجواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تامین محصول جدید سایپا (رهام) که باحضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، افزود: تولید انبوه خودرو رهام در سال آینده، آغاز می‌شود و در فاز نخست، ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو به بازار عرضه خواهیم کرد.

به گفته وی سایپا طبق برنامه‌ریزی، در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۰ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۰ هزار خودرو رهام تولید خواهد کرد.

وی ادامه داد: دو محصول جدید دیگر در سال آینده و پنج محصول نیز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهیم کرد تا سبد محصولات سایپا کامل شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب که تمام فرایند طراحی این محصولات توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج از کشور اجرا شده است، افزود: دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تکمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

سلیمانی با اشاره به هدایت ۹۵ درصد درآمدهای گروه سایپا به چرخه تولید، گفت: با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، گروه سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.

به گزارش خط بازار،وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته باوجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو از روزانه کمتر از ۷۰۰ دستگاه به ۲۰۰۰ دستگاه رسیده که بیانگر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها است.

وی با بیان این‌که سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در کشور برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده کند، گفت: در حال حاضر حدود ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و ما آماده هستیم برای ۸ درصد باقیمانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک شد و گفت: سایپا آماده‌ مشارکت در اجرای این پروژه مهم برای صنعت خودرو کشور است.

سلیمانی از داخلی‌سازی قطعات انژکتور و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) نیز خبرداد و افزود: خوشبختانه این دو قطعه جزو مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات بودند که توانستیم با همکاری طرف‌های ایرانی، تولید آن‌ها را نهایی کنیم.

وی در پایان گفت: تولید قطعات باکیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی اولویت مهم سایپا در همکاری با قطعه‌سازان و شرکت‌های داخلی محسوب می‌شود.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه
  • زنگ خطر ۲۰۰۰ میلیاردی تمساح خلیج فارس برای شبکه بانکی
  • واکنش فرمانده سپاه به تهدید ترور سردار قاآنی
  • سقوط هواپیما در افغانستان
  • سانسور کاسپین توسط صداوسیما به چه قیمتی؟
  • اعتیاد با قرص شب های امتحان
  • اطلاعات تکمیلی از پرواز هواپیمای کاسپین
  • زمان واریز عیدی کارکنان دولت اعلام شد
  • به زودی با قاتلان حاج قاسم ملاقات می کنیم، اما برای محاکمه
  • پرداخت خسارت کامل به هواپیمای خارج شده از باند فرودگاه ماهشهر
  • مسکن ملی در زمان مقرر تحویل می‌شود؟
  • برگزیدگان جوایز گرمی ۲۰۲۰ اعلام شدند
  • شروط ثبت‌نام طرح ملی مسکن سخت تر شد
  • آغاز پذیرش دوره حرفه‌ای POST DBA دانشگاه تربیت مدرس
  • آخرین خبرها از وضعیت پزشکی محمدرضا شجریان
  • طعمه انگلیس برای صید استعدادهای برتر جهان
  • هشدار کارشناسان درباره آلودگی حدود ۱۰۰ هزار نفر به کرونا در جهان
  • یارانه نقدی در سال آینده، ۷۲ هزار تومان تعیین شد
  • سهم ۷۰۰ هزار دستگاهی تلویزیون قاچاق در بازار ایران
  • تولید خودروسازان بزرگ در دی‌ماه از ۱۰۳ هزار دستگاه گذشت
  • سریال «نفوذ» پاییز 99 پخش می‌شود
  • ویروس «کرونا» با «اقتصاد جهان» چه می‌کند؟
  • قطع رمز دوم ایستا بانکی از فردا
  • محاکمه‌ متهمان مرتبط با پرونده سحر تبر
  • آغاز پذیرش دوره‌های MBA و DBA در دانشگاه تهران
  • کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌ها را گزارش دهید
  • معرفی ایران به دنیا با سریال سلمان
  • انگلیس قانون کپی رایت دیجیتال اتحادیه اروپا را اجرا نمی‌کند
  • «سه تفنگدار و یکی» تا ۱۳ بهمن تمدید شد
  • استاد شجریان بستری شد
  • Ad