خروج دیزل قطار «زاهدان – تهران» از ریل خسارت جانی نداشت

  • حوادث
  • شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸
    کد خبر :672535

زاهدان- معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خروج دیزل قطار «زاهدان- تهران» در محدوده تونل‌های «رودماهی» شهرستان زاهدان بر اثر سیل خسارت جانی به همراه نداشته است.

 

روح‌الله سرگزی اظهار داشت: این حادثه بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز به علت ریزش سنگ و ورود سیلاب در محل تردد قطار زاهدان – تهران رخ داد.

 

وی ادامه داد: در این حادثه واگن‌های مسافربری دچار مشکل نشدند و تنها دیزل قطار از ریل خارج شد که هماهنگی‌ها برای اتصال و بازگرداندن آن به قطار درحال انجام است.

 

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان شمار مسیرهای ارتباطی بسته شده استان براثر سیلاب را ۱۶ محور عنوان کرد و افزود: این محورها براثر بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌های محلی از شب گذشته تاکنون مسدود شده است.

وی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر با قوت ادامه دارد.

 

سرگزی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش‌ها قابل توجه خواهد بود به طوری که انتظار می‌رود بیشینه بارش‌ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر برسد.

 

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارش‌ها در شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش‌بینی شده به نحوی که میزان آنها بین ۷۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

 

وی اظهار داشت: همچنین توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری تا پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری و هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی خودداری شود.

 

وی با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی برخی محورهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روزهای آتی محتمل است.

 

به گزارش مهر ،معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک تمامی مسیرهای خروجی استان به سمت مراکز استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان بارانی یا برفی است که توصیه می‌شود در صورت ضرورت خودروهایی که به سمت خراسان جنوبی و کرمان سفر می‌کنند زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی گفت: روز یکشنبه با تشدید جریانات شمالی و وزش باد شدید شمالی، دمای هوای استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید