تعدادی از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت در کرمان جان باختند/ مراسم خاکسپاری به علت تراکم فوق العاده جمعیت به تعویق افتاد/ از مردم خواسته شده به تدریج محل تشییع را ترک کنند، زمان تدفین متعاقبا اعلام می شود

    کد خبر :671083

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 

پیرحسین کولیوند در مصاحبه با صدا و سیما افزود: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: خبر‌های این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 

آمار جان باختگان حادثه کرمان

پیر حسین کولیوند گفت: در روز رستاخیز مردم کرمان تعدادی از عاشقان سردار ملت شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل ازدحام جمعیت تعدادی از هموطنان متأسفانه جان باختند و تعدادی نیز مصدوم شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: 40 نفر در مراسم تشییع پیکر سردار ملت حاج قاسم سلیمانی جان‌باختند و ۱۹۰ نفر مصدوم شدند که همگی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: به دلیل حضور اورژانس، خدمات خیلی سریع و به صورت مطلوب به حادثه دیدگان ارائه شد.

به گفته وی، آقای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل تشییع حضور دارند و این موضوع را مدیریت می‌کنند.

 

 

حضور وزیر بهداشت در کرمان برای رسیدگی به مصدومان

 

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ازدحام بسیار بالای جمعیت در مراسم کرمان، گفت:وزیر بهداشت از نزدیک رسیدگی به مصدومان را پیگیری می‌کنند.
دکتر پیرحسین کولیوند در ارتباط تلفنی با شبکه خبر، افزود: امروز تعدادی از هموطنان به علت ازدحام زیاد جمعیت دچار مصدومیت شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد:البته وزیر بهداشت آنجا حضور دارد و از نزدیک مسئله رسیدگی به مصدومان را مدیریت می‌کند و شخصا نظارت بر عملکرد پزشکی نظارت دارند و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

دکتر کولیوند گفت:مصدومان به بیمارستان‌ها منتقل شدند و آمبولانس‌ها در طول مسیر حضور داشتند و از همان لحظات اولیه خدمات به مصدومان ارائه شد.

 

 از مردم خواسته شده به تدریج محل تشییع را ترک کنند، زمان تدفین متعاقبا اعلام می شود

 

شبکه خبر لحظاتی پیش در زیرنویسی اعلام کرد: مراسم تدفین شهید حاج قاسم سلیمانی به علت تراکم فوق العاده جمعیت عملا امکانپذیر نیست و به تعویق افتاده است.

از مردم خواسته شده به تدریج محل تشییع را ترک کنند، زمان تدفین متعاقبا اعلام می شود.

 

حمید شمس الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعات توجه نکنند.

حمید شمس الدینی افزود: بروز هر گونه حادثه تروریستی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شایعه سازی دشمنان نظام است.

او گفت: آنان که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند به شایعه سازی پرداخته‌اند.

شمس الدینی با اشاره به حضور آگاهانه و هوشیاری مردم در تمام عرصه‌ها گفت: حضور مردم در تمام مسیر همچنان ادامه دارد و ازدحام مردم بسیار زیاد است و بر اثر این ازدحام تعدادی از هموطنان جان باخته و تعدادی مصدوم شدند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید