مزاحمت گارد مرزی آمریکا برای ورود ایرانی‌ها به خاک آمریکا

  • کامنت
  • سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵
    کد خبر :671076

برخی نمایندگان کنگره و فرماندار ایالت واشنگتن آمریکا به اقدام ماموران مرزی آمریکا به شدت انتقاد کرده اند.

 

ماموران مرزی یک گذرگاه ورودی زمینی در مرز ایالات متحده آمریکا و کانادا نزدیک به 100 شهروند ایرانی – آمریکایی یا ایرانی – کانادایی را ساعت‌ها به هنگام ورود به خاک ایالات متحده مورد بازجویی و طرح سوال‌هایی درباره ماجرای ترور سردار سلیمانی و نظرات و دیدگاه‌های آنها درباره تنش موجود در روابط ایران و آمریکا کرده‌اند.

 

به گزارش عصرایران، وب سایت “گلوبال نیوز” کانادا در گزارشی از مزاحمت و بازداشت موقت دهها شهروند ایرانی – کانادایی یا ایرانی – آمریکایی که طی روزهای اخیر از کانادا قصد ورود به خاک ایالات متحده داشته‌اند، خبر داده است.

 

بر اساس این گزارش، دهها شهروند ایرانی – کانادایی یا ایرانی – آمریکایی ساعت‌ها (گاه نزدیک به 9 ساعت) از سوی گارد مرزی ایالات متحده آمریکا مورد بازداشت موقت قرار گرفته‌اند.

 

“سام صدر” شهروند ایرانی – کانادایی ساکن شمال “ونکوور” در این باره به گلوبال نیوز گفته است: تنها نزدیک به 100 شهروند ایرانی تبار در گذرگاه مرز زمینی ورود از ایالت “بریتیش کلمبیا” کانادا به ایالت “واشنگتن” آمریکا مورد بازداشت موقت و سوال و جواب قرار گرفته‌اند.

 

این شهروند ایرانی‌تبار گفته است او خود به همراه پدر و مادر و خانواده‌اش نزدیک به 8 ساعت در این گذرگاه مرزی معطل مانده و مورد سوال و جواب ماموران گارد مرزی آمریکا قرار گرفته است.

 

به گفته این شهروند ایرانی تبار کانادا، اوبه همراه خانواده قصد مسافرت به ایالت واشنگتن در شمال غربی آمریکا را داشته است.

 

او گفت: روز بسیار خسته کننده‌ای بود به طوری که یکی از ماموران زن مرزبانی آمریکا پس از اینکه ساعت‌ها ما را به همراه دهها شهروند دیگر معطل کرده بودند مجبور شد برای ما غذا و آب بیاورد.

 

به گفته این شهروند ایرانی: تنها یک دستشویی بود و مجبور بودی مدت‌ها برای رفتن به داخل آن در صف بایستی، بچه‌ها گریه می‌کردند. اوضاع خوبی نبود.

 

به گفته سام صدر وقتی ماموران مرزی متوجه ملیت ایرانی آنها شدند، آنها را از دیگر مسافران جدا کرده و در گوشه‌ای جمع کردند و سپس تک به تک شروع به بازجویی از مسافران ایرانی‌تبار کردند.

 

به گفته این شهروند ایرانی‌تبار کانادا، سوال‌های ماموران آمریکایی از او درباره زادگاهش و دوران دبیرستان و دانشگاه بود. آنها اصرار عجیبی داشتند تا درباره ارتباطات احتمالی با فرزندان و بستگان برخی مقامات ایرانی و عناصر حزب‌الهی که در آمریکا اقامت دارند، سرنخ به دست بیاورند. آنها از من درباره خدمت در نیروهای مسلح ایران و اینکه آیا اعضای خانواده‌ام گرایش‌های تروریستی دارند یا نه؟ سوال پرسیدند.

 

سرانجام ماموران مرزی اجازه ورود ما را دادند اما خانواده من پس از 1 ساعت ناراحت از ساعت‌ها معطلی، به کانادا بازگشتیم.

 

سام صدر به گلوبال نیوز گفته است:” ما توریست بودیم نه تروریست. من هیچ ارتباطی با فعالیت‌های تروریستی ندارم و دوران تحصیلاتم را در ژاپن گذرانده‌ام. من در ایران متولد شده ام. فقط همین.

 

گفتنی است برخی نمایندگان کنگره آمریکا و فرماندار ایالت واشنگتن به اقدام ماموران مرزبانی ایالات متحده در تفتیش عقاید و ایجاد مزاحمت برای مسافران ایرانی‌تبار اعتراض کرده‌اند.

 

توییت و بیانیه اعتراض آمیز فرماندار ایالت واشنگتن آمریکا در واکنش به ایجاد مزاحمت برای ورود مسافران ایرانی تبار از کانادا به این ایالت

 

 

فرماندار ایالت واشنگتن حتی این اقدام ماموران مرزی آمریکا را با دستگیری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ژاپنی در خاک آمریکا پس از حمله نیروی دریایی ژاپن به بندر “پرل هاربر” آمریکا در دوران جنگ دوم جهانی مقایسه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید