تصمیم ترور سردار سلیمانی چگونه اتخاذ شد؟

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵
    کد خبر :669839

یک مقام آمریکایی گفت: به طور غیرمنتظره‌ای ترامپ گزینه ترور سلیمانی را انتخاب کرد و این تصمیم ترامپ با همراهی مشاوران طرفدار جنگ با ایران وی روبرو شد.

 

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به روند تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ترور سردار سپهبد سلیمانی پرداخته است.

 

روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی با عنوان «ترامپ چگونه تصمیم ترور سلیمانی را گرفت» نوشته است:

هنگامی که تیم امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه به اقامتگاه او در فلوریدا رفتند انتظار نداشتند وی عملیات ترور ژنرال قاسم سلیمانی را تایید کند.

 

مایک پامپئو وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دیدار ترامپ رفته بودند تا درباره حملات هوایی اخیر پنتاگون در عراق و سوریه علیه گروه‌های تحت حمایت ایران گزارشی ارائه کنند.

 

لس آنجلس تایمز در ادامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می‌نویسد: یک گزارش به ترامپ نشان داده شد که در آن فهرست اقدامات بعدی که آمریکا می‌تواند اتخاذ کند نوشته شده بود و در این فهرست هدف قرار دادن ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نیز قرار داشت.

 

این مقام آمریکایی می‌افزاید: به طور غیرمنتظره‌ای ترامپ گزینه ترور سلیمانی را انتخاب کرد و این تصمیم ترامپ با همراهی مشاوران طرفدار جنگ با ایران وی روبرو شد.

 

اسپر وزیر وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران در این باره گفت: امروز در نشست با رئیس جمهور درباره گزینه‌های موجود دیگر صحبت کردیم و من به این نکته اشاره کردم که ما اقدامات اضافی ضروری را هم اتخاذ خواهیم کرد.

 

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشته است: سلیمانی علنا به عنوان یک هدف محتمل به آن اشاره‌ای نشد، اما تصمیم ترامپ در پشت پرده باعث به راه انداختن تلاشی خشمگینانه توسط پنتاگون، سیا و دیگر نهاد‌ها شد تا محل ژنرال سلیمانی شناسایی و تمهیدات نظامی برای ترور وی به کار گرفته شود.

 

نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا که سالهاست سلیمانی را تحت نظر دارند می‌دانستند وی در سفر منطقه‌ای قرار دارد که شامل لبنان و سوریه است. این نهاد‌ها می‌دانستند سلیمانی طی چند روز آینده از دمشق به بغداد پرواز خواهد داشت.

 

این روزنامه آمریکایی به سفر سردار سلیمانی از سوریه به بغداد اشاره می‌کند و به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده فرمانده سپاه قدس شخصا در حال بازدید از چند منطقه برای نهایی کردن یک طرح [حمله]بزرگ بوده است. این مقامات آمریکایی که اجازه ندادند خبرنگاران نام آن‌ها را فاش کنند همچنین مدعی شده اند اهداف مدنظر سردار سلیمانی مشخص نشده و این مقامات حاضر نشدند درباره شواهدی که از این ارزیابی آن‌ها پشتیبانی کند، صحبت کنند.

 

لس آنجلس تایمز می‌افزاید هنگامی که سلیمانی پنجشنبه به بغداد رسید یک پهپاد و یک هواپیمای نظامی دیگر آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در حال پرواز بودند. سلیمانی و چند نظامی [عراقی]طرفدار ایران سوار دو خودرو شدند و از سمت جاده فرودگاه به سوی مرکز بغداد در حال حرکت بودند که هدف حمله موشکی پهپاد‌ها قرار گرفتند.

 

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام مقامات عراقی، نیرو‌های امدادی پیکر سردار سلیمانی را از روی انگشتر عقیق وی که همیشه در انگشت دست چپش به همراه داشت شناسایی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید