لیگ ایران حتی یک بازیکن بین برترین‌ها نداشت

تنها یک ایرانی بین ۲۴بازیکن برتر آسیایی سال۲۰۱۹

    کد خبر :669654

پس از رای گیری سایت تیتان اسپورت، بار دیگر سون هیونگ مین به عنوان برترین بازیکن آسیا انتخاب شد.

در این نظرسنجی، سردار رای بیشتری را نسبت به بافاتیمبی گومیس مهاجم فرانسوی الهلال، بغداد بونجاح ستاره السد و پائولینیو هافبک گوانژو اورگراند کسب کرد، اما در عین حال نتوانست در بین سه فوتبالیست برتر آسیا قرار بگیرد.

به گزارش تابناک، این جایزه که توسط «تیتان اسپورت» سازماندهی شده است، سعی می‌کند، همان نقشی را در قاره آسیا ایفا کند، که بهترین بازیکن جهان براساس آن انتخاب می‌شود؛ جایزه‌ای که با رای روزنامه نگاران کشور‌های مختلف آسیایی به بهترین بازیکن سال اهدا می‌شود.

پس از سال ۲۰۱۹، که سون نه تنها جایگاه خود به عنوان یکی از هیجان انگیزترین مهاجمان لیگ جزیره را حفظ کرد، بلکه نقشی کلیدی در رسیدن تاتنهام به فینال لیگ قهرمانان اروپا داشت، او برای پنجمین مرتبه طی شش سال اخیر به عنوان بهترین فوتبالیست قاره کهن برگزیده شد.

سون در این رویداد، با ۲۵۸ رای، ۳۱.۶% از آرا را به خود اختصاص داد و در صدر قرار گرفت. یک رده پایین‌تر از او اکرم عفیف ستاره تیم ملی فوتبال قطر وجود دارد که ۱۱۴ امتیاز کسب کرده و در رتبه سوم هم “مینامینو” بازیکن تیم ملی ژاپن با ۹۰ امتیاز قرار گرفته است؛ مینامینو ستاره تیم ملی ژاپن که با درخشش در سالزبورگ به لیورپول پیوست، یکی از بازیکنانی به شمار می‌رود که سال آینده می‌تواند با ادامه نمایش‌های خوب، موقعیت ستاره کره جنوبی را تحت تاثیر قرار بدهد.

رتبه چهارم این رده بندی در اختیار معز علی مهاجم قطری‌ها و آقای گل رقابت‌های جام ملت‌های امارات ۲۰۱۹ قرار دارد. در این نظرسنجی، سردار رای بیشتری را نسبت به بافاتیمبی گومیس مهاجم فرانسوی الهلال، بغداد بونجاح ستاره السد و پائولینیو هافبک گوانژو اورگراند کسب کرد، اما در عین حال نتوانست در بین سه فوتبالیست برتر آسیا قرار بگیرد.

نکته قابل اشاره دیگر اینکه، اکسن ستاره تازه چینی شده، عمر سوما و سباستین جووینکو کمتر از ۱۰ امتیاز را در مقابل نام خود می‌بینند. همچنین یوتو ناگاتومو که روزگاری در اینتر حضور داشت، حالا در رده بیستم قرار دارد و کم کم از صفحه فوتبالیست‌های درجه یک آسیایی کنار می‌رود.

در بین ده بازیکن برتر این نظرسنجی، سه بازیکن قطری یا شاغل در لیگ قطر حضور دارند که آمار قابل توجهی به حساب می‌آید. در این بین اکرم عفیف بیشترین رای را بین فوتبالیست‌های شاغل در آسیا به خود اختصاص داد تا به نوعی بر توپ طلای خود مشروعیت بیشتری ببخشد.

شاید مهم‌ترین نکته برای فوتبال دوستان ایرانی این است که از لیگ ایران هیچ بازیکنی در بین کاندیدای فاکس اسپورت جای نگرفت، اما از لیگ‌های قطر، عربستان، ژاپن، امارات و… بازیکنان متعددی حضور دارند. در این نظرخواهی، ۲۵ بازیکن کاندیدا بودند و رای گیری “تیتان اسپورت” به این صورت بوده که هر یک از رای دهندگان ۵ بازیکن را از شماره ۱ تا ۵ نامگذاری می‌کردند؛ در این روش بیشترین امتیاز که عدد ۶ بوده، به انتخاب اول اختصاص داده می‌شده و کمترین امتیاز هم به انتخاب پنجم روزنامه نگاران تعلق داشته، که عدد ۱ بوده است.

در صورت تساوی در امتیازها، بازیکنی که تعداد آرای بیشتری دریافت کرده است، رتبه بالاتری را در رده بندی نهایی به خود اختصاص خواهد داد. همانطور که در جدول نهایی آمده، رتبه‌های ۱۲ و ۱۳ امتیاز مشابه ۱۰ را در پایان دریافت کرده اند، ولی “تیراتون بونماتان” بازیکن تایلندی تیم فوتبال یوکاهاما، به دلیل اینکه رای بیشتری دریافت کرده، در رتبه بهتری قرار گرفته است.

از سال ۲۰۱۳ که جایزه بهترین بازیکن سال آسیا راه اندازی شده است، ۵ بار این عنوان به سون رسیده است و تنها دو مرتبه کیسوکه هوندا در سال ۲۰۱۳ و شینجی اوکازاکی در سال ۲۰۱۶ به عنوان دو بازیکن ژاپنی توانسته اند، از سون پیشی بگیرند و این ستاره کره‌ای در ۶ سال اخیر، ۵ مرتبه این جایزه را از آن خود کرده است.

 

۲۴ بازیکن آسیایی در رویداد تیتان اسپورت:

۱. سون هیونگ مین (تاتنهام- کره جنوبی): ۲۵۸ امتیاز
۲. اکرم عفیف (السد- قطر): ۱۱۴ امتیاز
۳. تاکومی مینامینو (سالزبور- ژاپن): ۹۰ امتیاز
۴. معز علی (الدحیل- قطر): ۶۴ امتیاز
۵. سردار آزمون (زنیت- ایران): ۵۸ امتیاز
۶. بافاتیمبی گومیس (الهلال- فرانسه): ۴۹ امتیاز
۷. وو لی (اسپانیول- چین): ۲۹ امتیاز
۸. سالم الدوساری (الهلال- عربستان): ۲۶ امتیاز
۹. بغداد بونجاح (السد – الجزایر): ۱۵ امتیاز
۱۰. پائولینیو (گوانژو اورگراند- برزیل): ۱۴ امتیاز
۱۱. لی کانگ این (والنسیا- کره جنوبی): ۱۳ امتیاز
۱۲. تیراثون بونماسان (یوکوهاما – تایلند): ۱۰ امتیاز
۱۳. الدور شومورودوف (رستوف – ازبکستان): ۱۰ امتیاز
۱۴. سباستین جووینکو (الهلال – ایتالیا): ۹ امتیاز
۱۵. عمر السوما (الاهلی – سوریه): ۸ امتیاز
۱۶. یویا اوساکو (وردربرمن – ژاپن): ۸ امتیاز
۱۷. نگوین گوانگ‌های (هانوی – ویتنام): ۸ امتیاز
۱۸. متئو رایان (برایتون – استرالیا): ۷ امتیاز
۱۹. علی مبخوت (الجزیره- امارات): ۷ امتیاز
۲۰. یوتو ناگاتومو (گالاتاسارای- ژاپن): ۵ امتیاز
۲۱. مهند علی (الشرطه، الدحیل – عراق): ۴ امتیاز
۲۲. سونیل چتری (بنگالورو- هندوستان): ۴ امتیاز
۲۳. یاسر الشهرانی (الهلال – عربستان): ۲ امتیاز
۲۴. آدام تاگارت (سامسونگ بلووینگز – استرالیا): یک امتیاز
۲۴. ارسلان میرات (لوکوموتیوتاشکند – ترکمنستان): یک امتیاز
۲۴. الکسن (شانگ‌های SIPG – چین): یک امتیاز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید