کیفیت نامطلوب هوای پایتخت در ۲۲ ایستگاه سنجش آلودگی

    کد خبر :664970
کیفیت نامطلوب هوای پایتخت در ۲۲ ایستگاه سنجش آلودگی

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ۲۲ ایستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا نامطلوب گزارش شده است که در این بین در ۱۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

 

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوا در ایستگاه‌های سوهانک (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، دانشگاه تهران (منطقه ۶)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شاد آباد (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۲۰ و فرمانداری شهر ری و شهرداری منطقه ۲۱ در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها یعنی بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ است. در این شرایط به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر نیز باید فعالیتهای طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

از سوی دیگر کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، پونک، شهرداری منطقه ۲، پاسداران (منطقه ۳)، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، گلبرگ (منطقه ۸)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۵ و شهرداری منطقه ۲۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و شاخص کیفیت هوا در این ایستگاه‌ها بین عدد ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار دارد. در این شرایط به مبتلایان به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود که فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

کیفیت هوا در سه ایستگاه سنجش کیفیت هوای دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، مسعودیه (منطقه ۱۵) و شهرک چشمه منطقه ۲۲ سالم گزارش شده است.

 

به گزارش ایسنا، گفتنی است که درحال حاضر میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون – که عامل اصلی آلودگی این روزهای هوای پایتخت است – در ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۴، ستاد بحران (منطقه ۷)، میدان فتح (منطقه ۹)، پارک رازی (منطقه ۱۱) و میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، پیروزی (منطقه ۱۳)، اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۶ و شهرداری منطقه ۱۹اعلام نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید