شهردار تهران، سفیر هم‌زبانی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها شد

    کد خبر :663872

مهاجرین افغانستانی، شهردار تهران را به عنوان سفیر هم‌زبانی میان دو ملت ایران و افغانستان معرفی کردند.

 

در آستانه ۲۷ آذر ماه و هم زمان با روز جهانی مهاجران، شهرداری تهران اقدام به برگزاری ویژه برنامه “یلدای هم‌زبانی” با هدف تکریم مهاجرین افغانستانی و ایجاد همدلی میان دو ملت ایران و افغانستان کرد.

 

در این ویژه برنامه که با اجرای مشترک ایمان غیاثی مجری ایرانی عصر جدید و مرجان حیدری مجری افغانستانی شبکه آی‌فیلم همراه بود، آیین مشترک شب یلدا میان دو ملت هم‌فرهنگ ایران و افغانستان جشن گرفته شد.

 

در کنار تمام ویژه‌برنامه‌های متنوع این جشن یک اتفاق خاص از سوی مهاجرین افغانستانی اتفاق افتاد که بدون هماهنگی قبلی پیش آمده و دست‌اندرکاران برنامه را نیز متعجب کرد.

 

هنگامی که مراسم تقدیر از خانواده شهدای فاطمیون و دست‌اندرکاران سریال جدید آخر خط به پایان رسید، مرجان حیدری مجری افغانستانی برنامه اعلام کرد به رسم آیین سنتی شب یلدای افغانستان یک خبر خوب و یا یک تصمیم خوب در این شب اعلام می‌شود.

 

وی در ادامه اعلام کرد که مهاجرین افغانستانی ساکن تهران به نمایندگی از مهاجرین افغانستانی ساکن ایران به پاس نوع نگاه انسانی و اسلامی شهرداری تهران در تکریم مهاجرین افغانستانی تصمیم گرفته‌اند تا با اعطای تندیسی، پیروز حناچی شهردار تهران را به عنوان “سفیر هم‌زبانی” میان دو ملت ایران و افغانستان معرفی کنند.

 

به گزارش ایسنا،حیدری در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم شهریاوران مهاجر که به تکریم کارگران افغانستانی شهرداری تهران پرداخته بود، گفت: نخستین بار این اتفاق در سراسر دنیا برای این قشر از مهاجران به وقوع پیوست و امید داریم در آینده نیز شاهد ادامه این نوع از نگاه و اقدام از سوی شهردای تهران باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید