پیاز ۷ هزار تومان هم بشود نمی‌توانیم برخورد کنیم

    کد خبر :66350

مدیرکل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میانگین قیمت پیاز در سطح عمده فروشی ۲۰۵۰ تومان است گفت: در صورتی که فردی بخواهد هر کیلوگرم پیاز را ۵ هزار تومان یا ۷ هزار تومان بفروشد وزارت جهاد کشاورزی اختیاری برای برخورد با وی ندارد.

حسین اصغری در گفت و گو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم درباره دلایل افزایش یک باره قیمت پیاز در بازار اظهار کرد: کشاورزی وابستگی به اقلیم دارد. در فصل تابستان می‌شود محصولاتی را تولید کرد که در فصل زمستان نمی‌توان آن محصولات را تولید کرد، بنابراین باید بتوانیم تولید را با نیاز هماهنگ کنیم.

وی با اشاره به تفاوت قیمت عمده فروشی و خرده فروشی پیاز افزود: قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم پیاز 1800 تومان تا 2300 تومان است و با قیمت میانگین 2050 تومان در میادین مرکزی میوه و تره بار تهران به فروش می‌رسد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: میانگین قیمت پیاز در سطح خرده فرشی نیز حدود 3800 تومان است اما در صورتی که فردی بخواهد قیمت پیاز را 5 هزار تومان یا 7 هزار تومان بفروشد ما اختیاری برای برخورد با وی نداریم.

وی تصریح کرد: تعزیرات و اتحادیه مربوطه باید با گران‌فروشی موجود برخورد کنند و نظارت لازم را داشته باشد. وزارت کشاورزی بعد از میدان مرکزی میوه وتره بار ( سطح عمده‌فروشی) اختیاری برای برخورد با گران‌فروشی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید