210 مدرسه استثنایی در کشور احداث می‌شود

    کد خبر :663476
210 مدرسه استثنایی در کشور احداث می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 210 مدرسه استثنایی در سراسر کشور نیاز داریم که با کمک خیران ساخته می‌شود.

 

سید جواد حسینی 28 آذرماه در نشست با مدیران مدارس استثنایی در سبزوار عنوان کرد: حدود 30 درصد مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سراسر کشور فرسوده و نیازمند نوسازی و بهسازی هستند.

 

وی ادامه داد: برای رفع مشکل فضای آموزشی دانش‌آموزان با نیاز ویژه کارگروه خیران مدارس استثنایی با همیاری و مشارکت خیران راه‌اندازی شده که هفته آینده آیین کلنگ‌زنی احداث نخستین مدرسه استثنایی با عنوان “خشت‌گذاری آغاز یک انجام” برگزار می‌شود.

 

حسینی اظهار کرد: برای مناسب‌سازی فضاهای آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تا پایان سال آینده 32 مدرسه در استان‌های کشور با همکاری صندوق حمایت از کودکان (یونیسف) هدف‌گذاری شده که از این تعداد 15 مدرسه طی سال جاری مناسب‌سازی می‌شود تا این اقدام الگویی مناسب برای مناسب‌سازی مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی گفت: برای تحقق امکانات دارایی محور در فرایند استاندارد تعلیم و تربیت سه کتاب برای اولیای دانش‌آموزان، سه کتاب برای دانش‌آموزان عادی در رفتار با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ۱۱۹ کتاب مناسب‌سازی شده و 60 اثر آموزشی تهیه و تولید شده است.

 

حدود ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه، ۸۰۰ مدرسه پشتیبان و ۵۰ مرکز اوتیسم به شکل تلفیقی و ویژه درس می‌خوانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید