ایمنی، نظم و پیشرفت اقتصادی با اجرای «قرارداد جهانی مهاجرت»

    کد خبر :662726
ایمنی، نظم و پیشرفت اقتصادی با اجرای «قرارداد جهانی مهاجرت»

روز جهانی مهاجران” هر ساله در تاریخ ۱۸ دسامبر مصادف با ۲۷ آذر ماه به منظور تلاش برای رفع مشکلات مهاجران در سراسر جهان که شمار آنها هم‌اکنون به ۲۷۲ میلیون نفر می‌رسد، گرامی داشته می‌شود.

 

مهاجرت در بسیاری از مواقع و برای بسیاری از افراد می‌تواند موجب رشد اقتصادی، کاهش نابرابری‌ها و اتصال جوامع گوناگون شود.

 

با این حال بسیاری از افراد در شرایطی مهاجرت می‌کنند که هیچ انتخاب دیگری نداشته و مجبور به انجام آن هستند. این افراد اغلب زندگی خود را به خطر انداخته و اعضای خانواده خود را رها می‌کنند.

 

گزارش اخیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) تاکید کرده که مهاجرت نشانگر پیشرفت توسعه در سراسر آفریقا است، هرچند این پیشرفت ناهموار بوده و به اندازه‌ای سریع نیست که موجب تحقق آرزوی افراد شود.

 

با وارد شدن به دهه‌ای‌ مهم برای اهداف توسعه پایدار، برنامه توسعه سازمان ملل متحد از کشورهای عضو سازمان ملل جهت اجرای کمک جهانی برای مهاجرت ایمن، منظم و اصولی حمایت می‌کند تا همکاری در زمینه مهاجرت بین‌المللی را در تمامی ابعاد آن تقویت کند.

 

به عنوان بخشی از شبکه سازمان ملل در زمینه مهاجرت، کار برنامه توسعه سازمان ملل متحد در تقاطع مهاجرت و توسعه قرار دارد که پیوندهای آن پیچیده است. این برنامه ضمن قادر ساختن مهاجران برای شرکت در توسعه پایدار در کشورهای مبدا و مقصد خود، به دنبال درک بهتر دلایل اصلی و عوامل مهاجرت است.

 

برنامه توسعه سازمان ملل متحد هم‌چنین با بررسی فرصت‌های معیشتی برای افراد در حال مهاجرت، به آن‌ها در پذیرش فناوری‌های دیجیتال و سازگاری با آینده کاری کمک می‌کند. این چشم‌انداز متمرکز در آینده با توجه به چالش‌های فراوان و نوظهور که اکنون جهان با آن روبروست، ضروری است. برای مثال گزارش توسعه انسانی جدید برنامه توسعه سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۹ میلادی اشاره کرده که در کشورهای با درآمد متوسط، تغییرات اقلیمی نیز باعث افزایش مهاجرت به شهرها شده است.

 

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، در روز جهانی مهاجران باید این واقعیت را پذیرفت که اجرای قراردادی جهانی برای مهاجرت، ایمنی، نظم و پیشرفت اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید