هوای تهران در آستانه آلودگی

    کد خبر :662455
هوای تهران در آستانه آلودگی

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و پیش‌بینی می‌شود که به تدریج تا فردا (۲۸ آذر) بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود.

 

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز (۲۷ آذر) در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا به دلیل عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها در محدوده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داشت.

 

به‌تدریج با افزایش نسبی سرعت باد و ناپایداری جوی در برخی ساعات بعد ازظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و در ساعات پایانی امروز نیز با افزایش حجم ترافیک، بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

 

تداوم وضعیت جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات فردا (۲۸ آذر) سبب تجمع آلاینده‌ها می‌شود و کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

 

به گزارش ایسنا، کاهش سرعت باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و از این‌رو کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند همچنین در اواخر وقت فردا (28 آذر) با کاهش میزان ناپایداری و برقراری وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به تبع آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

 

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۹ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۹۳ سالم است.

 

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰، هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید