سازمان تجارت جهانی: خسارت به مشاغل و رشد اقتصادی جهان با افزایش موانع تجاری

    کد خبر :659608

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: 100 محدودیت جدید تجاری که در سال منتهی به نیمه اکتبر اعمال شده است، بر کالا و خدماتی به ارزش 747 میلیارد دلار تاثیر گذاشته که بالاترین میزان برای مدت 12 ماه از سال 2012 به شمار می‌رود.

 

به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: بیش از 100 محدودیت جدید تجاری که در سال منتهی به نیمه اکتبر اعمال شده است، بر کالا و خدماتی به ارزش 747 میلیارد دلار تاثیر گذاشته که بالاترین میزان برای مدت 12 ماهه از سال 2012 به شمار می‌رود.

 

بر اساس اعلام این سازمان، قوانین جدید از جمله تعرفه‌ها، محدودیت‌های کمی، روندهای سخت تر گمرکی، مالیات بر واردات و تعرفه های صادراتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است و این امر بی ثباتی در تجارت بین المللی و اقتصاد جهانی را شدت داده است.

 

به گزارش فارس،روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی در گزارش سالانه گفت: «به لحاظ تاریخی، سطح بالای قوانین محدودیت زای تجاری به رشد (اقتصادی) و ایجاد شغل و قدرت خرید در سراسر جهان صدمه می‌زند.» وی افزود اعضای این سازمان 102 محدودیت جدید اعمال کرده‌اند.

 

آمریکا و چین 17 ماه است که در یک جنگ تجاری گیر افتاده‌اند و مقامات دیروز اعلام کردند که دو کشور، چند روز پیش از اجرای تعرفه‌های تلافی جویانه، به توافق نزدیک شده‌اند.

 

سازمان تجارت جهانی در ابتدای ماه اکتبر، پیش بینی خود برای رشد تجارت جهانی در سال جاری را از 2.6 درصد در ماه آوریل به 1.2 درصد کاهش داد.

 

WTO سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: محدودیت های متراکم وارداتی که در یک دهه گذشته اعلام شده و هنوز در حال اجراست، بر 1.7 میلیارد دلار مبادلات تجاری یا 7.5 درصد واردات در جهان تاثیر می‌گذارد.

 

بر اساس گزارش این سازمان، بخش‌هایی که بیشتر از محدودیت‌های وارداتی جدید خسارت دیده‌اند، شامل مواد معدنی و نفت کوره، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ماشین‌آلات الکترونیکی و فلزهای گران بها بوده‌اند.

 

در عین حال این سازمان اعلام کرد که اعضایش با هدف تسهیل تجارت در سال منتهی به نیمه اکتبر 120 قانون جدید اجرا کرده‌اند که خدمات و کالاهایی به ارزش 545 میلیارد دلار را زیر پوشش دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید