دو واحد متخلف و آلاینده به مراجع قضائی معرفی شدند

    کد خبر :659121
دو واحد متخلف و آلاینده به مراجع قضائی معرفی شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: در راستای اجرای ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ٦٨٨ قانون مجازات اسلامی دو واحد متخلف و آلاینده محیط زیست به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

فاطمه برنا در تشریح این خبر اظهار کرد: در این رابطه یک واحد تولیدی مصنوعات تزئینی به دلیل عدم پیش بینی تمهیدات زیست محیطی و آلایندگی هوا و آب و همچنین یک واحد تفکیک غیر مجاز زباله به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، این واحد ها با توجه به اخطاریه‌های مکرر به دلیل عدم اقدام مؤثر برای رفع آلودگی، متخلف شناخته شده و با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: همچنین طی گشت و پایشهای محیط زیست، برای یک واحد رنگرزی پارچه غیر مجاز به دلیل سرریز کردن فاضلاب به منابع آب زیر زمینی و آلودگی آن و یک واحد قالکاری غیر مجاز بدلیل آلودگی هوا اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

 

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، رییس اداره محیط زیست شهریار در پایان افزود: حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و هوا از وظائف ذاتی محیط زیست بوده و محیط زیست در این رابطه با هرگونه تخلف که سلامت شهروندان را تهدید کند و یا باعث خسارت به محیط زیست شود، برابر قوانین برخورد خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید