آمریکا از افزایش قدرت جهانی چین واهمه دارد

    کد خبر :658991

مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه در سخنانی اعلام کرد که آمریکا از افزایش قدرت جهانی چین واهمه دارد.

 

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بار دیگر از مفاهیم حقوق بشری غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

 

وی که در نشست «تنوع فرهنگ‌ها و توسعه حقوق بشر» در پکن حضور داشت، گفت: کشورهای غربی و آمریکا، خود را «قیّم» حقوق بشر می‌دانند، ولی در واقع، به شدت به این مفهوم در سراسر دنیا، لطمه زده‌اند.

 

به گزارش مهر،شعبان افزود: آمریکا و غرب در مسائل داخلی سایر کشورها به ویژه کشورهای عربی مانند عراق، لیبی و سوریه مداخله می‌کنند، ولی هیچ اسمی از نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه، سخنی نمی‌گویند.

 

وی ضمن قدردانی از نقش چین در «تقویت گفتگو و تفاهم مشترک بین فرهنگ‌های مختلف»، تأکید کرد که این مسئله، محور اصلی سیاست خارجی چین است.

 

مشاور اسد ابراز امیدواری کرد که این نشست حقوق بشر باعث شود که این مفهوم از سلطه غربی خارج شود؛ زیرا کشورهای غربی از آن، صرفا برای مداخله در مسائل داخلی کشورها استفاده می‌کنند.

 

شعبان تأکید کرد، نظم بین‌المللی که جنگ جهانی دوم آن را خلق کرد، زمانش گذشته است و باید نظم تازه‌ای ایجاد شود که بیانگر منافع کشورهای جهان باشد، به حاکمیت آنها احترام بگذارد و آنها را در کرامت انسانی، یکسان بداند.

 

وی بر این باور است که شیوه آمریکا این است که حقایق را نادیده می‌گیرد و از ترس افزایش قدرت جهانی چین، دست به اقداماتی می‌زند.

 

این مسئول سوری خاطرنشان کرد: جنگ تروریستی علیه سوریه در بر ملا کردن واقعیت موضع غرب در قبال تروریسم، نقش مؤثری داشت و تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه به مرز مجازات جمعی رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید