مدیرعامل خانه موسیقی: به احترام مردم داغدار جشن سالانه را لغو کردیم

    کد خبر :658112
به احترام مردم داغدار جشن سالانه را لغو کردیم

ما سخنان رهبر انقلاب و مسولین را هم سرلوحه این اقدام خود می‌دانیم که فرمودند بالاخره در این بین تعدادی از هموطنان مان جان خود را از دست داده‌اند و خواستار دلجویی از خانواده‌هایشان شدند.

دیروز طی خبری خانه موسیقی در مورد لغو مراسم جشن سالانه خانه موسیقی اطلاع‌رسانی کرد. جشنی که هرساله به مناسبت سالگرد تاسیس خانه موسیقی برگزار می‌شود و شامل برنامه‌هایی متنوع و شاد و مفرّح از اجرای برنامه‌های متعدد موسیقی تا تقدیر از پیشکسوتان و زحمت کشان حوزه موسیقی است. در خبر لغو این جشن چنین آمده بود:

«در پی وقوع حوادث اخیر و به منظور ابراز همدردی با هموطنان داغدیده، جشن بیستمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی لغو شد.»

 

اما بلافاصله برخی رسانه‌ها و اشخاص معاند از این خبر سوء استفاده کردند و با سوء تعبیر به بازنشر آن مبادرت کردند.

 

آقای نوربخش همانطور که مستحضر هستید به محض انتشار خبر لغو جشن سالانه خانه موسیقی، برخی مبادرت به سوء استفاده از آن کردند. خواهشمندیم در خصوص شفاف‌سازی این مساله توضیح بفرمایید.

 

ما جشن سالگرد تاسیس خانه موسیقی را معمولا در فصل پاییز برگزار می‌کنیم. این مراسم بعضی دوره‌ها در مهرماه و یا در آبان برگزار می‌شود که فعلا دلیل اصلی این است که با ماه محرم و صفر متقارن نشود. از این رو امسال قرار بود مراسم را در آذرماه برگزار کنیم. مراسم سال گذشته هم اواخر پاییز برگزار شد.

 

ما برای مراسم امسال همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کرده بودیم. طبیعتا همه تمهیدات اندیشیده شده بود و قرار بود از تعدادی از پیشکسوتان موسیقی تقدیر شود. ما همچنین بخش دوسالانه آلبوم برگزیده داشتیم. تقدیر از برجسته‌گان موسیقی نواحی و نیز معرفی و تقدیر از استعدادهای جوان موسیقی و تعدادی اجراهای متنوع موسیقی جزو برنامه‌ های ما بود.

 

اما به خاطر اعتراض به اغتشاش‌گران و برای احترام به آن‌ها که توسط همین اغتشاش‌گران جان خود را ازدست دادند مراسم جشن سالانه خانه موسیقی را لغو کردیم.

 

همه کارهای برگزاری جشن هم انجام شده بود منتهی در آخر نظر هیات مدیره خانه موسیقی بر این بود که به خاطر مشکلاتی که پیش آمد و نگرانی مردم بابت ماجرای گرانی بنزین که طبعا گرانی‌های دیگری هم در پی داشته، برگزاری جشن نمی‌توانست خیلی صورت خوشی داشته باشد.

 

همانطور که از رهبر انقلاب گرفته تا مسولین کشور همه بر این مساله اذعان داشتند که در این شرایط هموطنان ما به هر شکلی دچار ناراحتی و مشکلاتی شده‌اند که باعث و بانی آن اغتشاش‌گرانی بوده‌اند که دشمنان اصلی همین مردم هستند و اینکه ابراز داشتند که افرادی که به دست همین اغتشاش‌گران جان خود را از دست دادند، شهید محسوب می‌شوند، هیات مدیره تصمیم به لغو این مراسم جشن گرفت.

 

طبیعتا در این فضای چند روزه ناآرامی‌های اخیر، اغتشاشگران به بیت‌المال خسارات فراوانی وارد کردند، بانک‌ها را آتش زدند و فروشگاه‌ها را غارت کردند و جان چندین نفر را هم گرفتند. قطعا ما با این قشر نه کاری داریم و نه تنها آن‌ها را قبول نداریم بلکه به شدت آن‌ها را منفور می‌دانیم و مسبب همه این حوادث.

 

اصولا هیچ کسی نمی‌تواند آن‌هایی را که نظم عمومی جامعه را برهم زدند و موجب این ناامنی موقتی شدند و به مال مردم و اموال عمومی دست‌درازی کردند را بپذیرد یا تایید کند.

 

اما بالاخره بوده‌اند تعدادی از هموطنان ما که در این میان جان خود را ازدست داده‌اند. کسانی که مشکل معیشتی داشتند و بخاطر اعتراض صرفا به مساله گرانی آمدند و متاسفانه جان خود را از دست دادند؛ حتما حسابشان از اغتشاش‌گران جداست. به همین دلیل جمع‌بندی هیات‌مدیره این بود که این فضای کنونی فضای برگزاری مراسم جشن خانه موسیقی نیست.

 

لذا به این دلیل که میخواستیم با مردم همراهی کرده باشیم این جشن را الان برگزار نکنیم که حالا آن را با تاخیر برگزار می‌کنیم یا بعدا به شکلی دیگر برگزار خواهیم کرد.

 

ما صرفا به احترام آن دسته از هموطنانمان که به دست اغتشاش‌گران جان خود را ازدست دادند و برای همدردی با خانواده‌ها و بازماندگانشان و فضای مغمومی که بر جامعه حاکم بود برگزاری جشن مان را لغو کرده و به زمانی دیگر موکول کردیم. هر ایرانی که واقعا دلسوز کشورش باشد به هیچ عنوان از هرج و مرج و معاندین پشتیبانی نمی‌کند. هر معاندی که اینچنین سوگیری به این رویداد داده قطعا به دنبال اهداف و دشمنی خود بوده و ما به شدت این قضیه را رد می‌کنیم و مراتب برائت خود را ازین معاندین اعلام می‌کنیم.

 

به خصوص اینکه ما سخنان رهبر انقلاب و مسولین را هم سرلوحه این اقدام خود می‌دانیم که فرمودند بالاخره در این بین تعدادی از هموطنان مان جان خود را از دست داده‌اند و خواستار دلجویی از خانواده‌هایشان شدند. ما هم بدین شکل . به نیت احترام به عواطف و احساسات مردم شریفمان این کار را انجام دادیم.

 

*************

 

خانه موسیقی ایران، یک تشکیلات صنفی، غیردولتی و غیرسیاسی در ایران است که با هدف حفظ، گسترش و معرفی موسیقی و موسیقی‌دانان ایرانی بنیان گذاشته شده‌ است.

 

خانه موسیقی در تاریخ ۹ مهر ۱۳۷۸ اعلام موجودیت کرد و در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۷۹ به‌عنوان موسسه‌ای فرهنگی و هنری به ثبت رسمی رسید. این نهاد موسیقایی، دارای بیش از ۱۴ هزار نفر عضو از سراسر کشور است.

 

به گزارش فارس،هیات مدیره خانه موسیقی، شامل هفت نفر از اعضای کمیته‌های تخصصی است که با رای مجمع عمومی برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند و وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت بر فعالیت‌های خانه موسیقی را بر عهده دارند. اعضای کنونی هیئت مدیره عبارتند از محمد سریر (رئیس هیئت مدیره)، داوود گنجه‌ای (قائم مقام)، داریوش پیرنیاکان (دبیر و سخنگو)، تقی ضرابی، زیداله طلوعی، نصرالله ناصح‌پور و حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل)

 

اعضای هیات مدیره، یک نفر را از بین خود یا خارج از آن برای مدت دو سال به‌عنوان مدیرعامل انتخاب می‌کنند. هم‌اکنون، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید