میان‌بر جدیدی برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز 7 کشف شد

    کد خبر :658065

به‌روزرسانی‌های امنیتی ادامه‌دار برای ویندوز ۷ فقط با پرداخت هزینه ارائه می‌شوند؛ اما روش جدیدی برای دریافت آن‌ها در تمامی سیستم‌‌ها کشف شده است.

 

اعضای انجمن My Digital Life، از فروم‌های آنلاین پشتیبانی فناوری، روشی جدید برای عبور از محدودیت‌های مایکروسافت و نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۷ موسوم به Windows 7 Extended Security Updates در تمامی سیستم‌ها کشف کرده‌اند. درواقع با روش جدید، حتی کاربرانی که برای دریافت به‌روزرسانی‌ها هزینه پرداخت نکرده‌اند، امکان نصب آن‌ها را خواهند داشت. فراموش نکنید پشتیبانی رسمی از ویندوز ۷ از ۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۰، یعنی چند هفته‌ی دیگر، به‌پایان می‌رسد.

 

سرویس ESU یکی از سرویس‌های پولی مایکروسافت محسوب می‌شود که به‌روزرسانی‌های امنیتی را به کسب‌وکارهایی ارائه می‌کند که هنوز از کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. سرویس مذکور با دریافت هزینه‌ی درخورتوجهی از کسب‌وکارها، پس از اتمام پشتیبانی رسمی از ویندوز ۷، قابلیت‌های امنیتی را تا سال ۲۰۲۳ ارائه می‌کند. به‌روزرسانی‌های ESU برای هر ورک‌استیشن هزینه‌ای بین ۲۵ تا ۲۰۰ دلار دارد که بسته به نسخه‌ی ویندوز ۷ (پرو یا اینترپرایز) و زمان موردنیاز برای دریافت به‌روزرسانی متغیر خواهد بود.

 

همه‌ی کاربران امکان نمی‌توانند ثبت‌نام و خدمات ESU را دریافت کنند و تنها شرکت‌هایی که قرارداد مجوز مستقیم با مایکروسافت دارند یا در دسته‌ی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) طرف قرارداد باشند، می‌توانند برای دریافت ESU ثبت‌نام کنند.

ابزار میان‌بر ESU

 

مایکروسافت ماه گذشته به‌روزرسانی جدیدی برای آزمایش Windows 7 ESU منتشر کرد (KB4528069). مدیران سیستم با دریافت به‌روزرسانی مذکور می‌توانند هماهنگی و سازگاری سیستم‌های خود را با فرایندهای آتی بررسی کنند. وقتی کاربران این به‌روزرسانی را نصب کنند، باید کد مجوز ESU را وارد کنند که اعتبار سیستم آن‌ها را برای دریافت به‌روزرسانی‌ آتی تأیید کند.

 

کاربران ویندوز در دهه‌‌های گذشته راهکارهای متعددی برای عبور از محدودیت کد فعال‌سازی نصب ویندوز پیاده‌سازی کرده‌اند. اعضای جامعه‌ی My Digital Life نیز با استفاده از روش‌های مشابه، ابزاری توسعه دادند که مرحله‌ی بررسی کد مجوز را برای دریافت ESU دور می‌زند و نصب و آزمایش به‌روزرسانی‌های مذکور را برای کاربر ممکن می‌کند. البته اخبار اخیر نشان می‌دهد مایکروسافت برای مقابله با ابزار BypassESU تلاش می‌کند روش بررسی کد مجوز را تغییر دهد.

 

مایکروسافت در گذشته هیچ‌گاه نتوانسته مراحل ورود کد نصب ویندوز را امن و از دورزدن آن‌ها جلوگیری کند. همیشه ابزارهایی برای عبور از محدودیت‌های این شرکت وجود داشته‌اند و کاربران بسیاری در سرتاسر جهان نسخه‌های رایگان ویندوز را نصب کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید