بارش ۷۸ میلیمتری در استان مرکزی پس از گذشت ۷۸ روز از پاییز

    کد خبر :657710
بارش ۷۸ میلیمتری در استان مرکزی پس از گذشت ۷۸ روز از پاییز

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در ۷۸ روزی که از پاییز گذشت، ۷۸ میلیمتر بارش دریافت کرد.

 

آرش بهاروند ، با اشاره به میانگین بارش استان مرکزی در سال زراعی ۹۹-۹۸ در ۱۳ ایستگاه سینوپتیک(از ابتدای مهرماه تا ۱۸ آذرماه ۹۸) به میزان ۷۸.۷ میلیمتر، بیان کرد: میانگین بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۷.۱ میلیمتر بوده است.

 

وی گفت: در سال زراعی جاری تاکنون ۲۷ درصد بارندگی سالانه دریافت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته به ۴۸.۴ درصد رسید.

 

بهاروند بیشترین بارش در سال زراعی جاری را با ۱۳۷.۱ میلیمتر مربوط به شازند دانست و افزود: در مدت مشابه سال زراعی گذشته نیز بیشترین بارش در استان با ۲۹۶.۱ میلیمتر در شازند گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: میزان بارش در اراک به عنوان مرکز استان از ابتدای مهرماه تا روز گذشته بالغ بر ۸۷.۴ میلیمتر و کمترین میزان بارش نیز با ۴۹.۹ میلیمتر در دلیجان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در خصوص وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آینده گفت: امروز و فردا با عبور امواج کم‌دامنه افزایش ابر را در استان خواهیم داشت، البته تا پنجشنبه پدیده بارشی نخواهیم داشت، اما از روز پنج شنبه سامانه بارشی جدید از نوار غرب وارد کشور خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: در صورت تغییر نکردن الگوی خروجی نقشه‌های پیش‌یابی، این سامانه بارشی روز جمعه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب بارش برف و باران می‌شود.

 

بهاروند افزود: طی ۲۴ ساعته آینده دمای هوای شهرستان‌های کمیجان، شازند و آشتیان به منفی ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد، همچنین اراک طی ۴۸ ساعت آینده این دما را تجربه می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید