«نوای خرم» رقیب هیچ جشنواره‌ای نیست

    کد خبر :655992
«نوای خرم» رقیب هیچ جشنواره‌ای نیست

دبیر ششمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» در پایان مرحله رقابتی بخش‌های مختلف این رویداد از طراحی یک ایده برای حمایت از استعدادهای برگزیده این جشنواره در صورت فراهم شدن امکانات سخن گفت.

 

ناصر ایزدی دبیر ششمین جشنواره موسیقی «نوای خرم»  ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد به تفاوت‌های این رویداد نسبت به جشنواره‌های مشابه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم درباره دیگر تفاوت‌های رویداد نوای خرم به نکات دیگری اشاره کنیم موضوع استفاده از سازهایی بوده که در این جشنواره به شکل خاص استفاده می‌شود. شرایطی که در جشنواره‌های مشابه این چنین کمتر دیده می‌شود. البته که ما قصد رقابت با هیچ جشنواره‌ای را نداریم و در جشنواره نوای خرم سعی می‌کنیم که به بهترین نحو کار خود را انجام دهیم در عین حال مدعی این هم نیستیم که کارمان بی‌ایراد است. ما بر این باوریم هر کارشناس و مخاطبی هر انتقادی به جشنواره دارد باید ما را متوجه این نقد کند. ما هم سعی می‌کنیم تا بر اساس نقدهای منصفانه ایرادها را برطرف کنیم. ما خودمان را هم رقیب هیچکس نمی‌دانیم. چون اصلاً به رقابت فکر نمی‌کنیم، ما در این جشنواره تلاش می‌کنیم تا فارغ از جنبه‌های علمی و اصولی که از همان ابتدا برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود به انسجام رفاقت‌ها در موسیقی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

ایزدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: من از همان سال‌های ابتدایی که افتخار حضور در جشنواره موسیقی نوای خرم را داشتم، همواره این دغدغه را داشته‌ام که چه پیشنهاداتی را می‌توانیم به مرحله اجرا برسانیم تا بر اساس آن بتوان به رویکردهای حمایتی کشف استعدادهای واقعی سامان داد. تا اینکه پس از طرح چند موضوع و ارائه آن به شورای سیاستگزاری جشنواره به این نتیجه رسیدیم که بعد از برگزاری این رویداد شرایطی را به حد بضاعت ستاد جشنواره مهیا کنیم که نوازندگان برگزیده این رویداد از تهران و سایر شهرهای کشور بتوانند طی فواصل زمانی مختلف در کارگاه‌های آموزشی ما شرکت کرده و به ارتقا دانش و مهارت نوازندگی و خوانندگی خود بپردازند. شرایطی که در صورت اجرایی شدن قطعا می‌تواند یک اتفاق بسیار خوب و ارزشمند برای جشنواره موسیقی نوای خرم به حساب آید. ما با استمرار چنین روندی امیدواریم که بعد از ۱ تا ۳ سال، هم شاهد تشکیل گروهی منسجم از شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی باشیم و هم شرایطی فراهم شود تا این هنرمندان بعد از مدتی تمرین و ممارست جذب ارکسترها و مجموعه‌های حرفه‌ای موسیقی شوند. چنانچه در همین یکی دوسال اخیر نیز هنرمندانی بودند که پس از حضور در دوره‌های اول و دوم جشنواره هم اکنون در ارکسترهای معتبر کشورمان به کارحرفه‌ای در عرصه نوازندگی مشغول هستند.

 

دبیر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم در پایان گفت: اکنون برخی از بچه‌هایی که اولین بار با این جشنواره روی صحنه رفتند، به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کردند. کما اینکه در این چارچوب توانایی و استعداد هنرمندان، حمایت خانواده‌ها از فرزندان هنرمنداشان و حضور موثر آموزشگاه‌ها در تربیت نیروی حرفه‌ای حوزه موسیقی مهم ترین مولفه‌هایی بودند که باعث ارتقا و شناخته شدن هنرمندانی شدند که اکنون حرف‌های تازه‌ای برای موسیقی ایرانی دارند. ما در جشنواره موسیقی نوای خرم تلاش کردیم تا به سهم خودمان از کودکان و نوجوانان هنرمند این سرزمین حمایت کنیم تا بچه‌ها امیدوار باشند که اگر خوب ساز زدند و توانستند خودشان را در این رشته یا رشته‌های مختلف موسیقی حفظ کنند، حتما آینده‌ای خوبی در حوزه موسیقی خواهند داشت.

 

ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) از روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه به مدیریت بردیا صدرنوری و دبیری ناصر ایزدی توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با حضور هنرمندان شرکت‌کننده گروه سنی کودک و نوجوان آغاز شده است. طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته هنرمندان شرکت کننده در بخش‌های تک نوازی و تک خوانی، اجراهای دو و سه نفره و اجراهای گروهی روزهای پنجشنبه ۳۰ آبان و جمعه ۱ آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری نور و روزهای پنجشنبه ۷، جمعه ۸، پنجشنبه ۱۴ و جمعه ۱۵ آذر در فرهنگسرای نیاوران آثار خود را به صحنه بردند.

 

فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، وارطان ساهاکیان، علی جهاندار، مظفر شفیعی، افلیا پرتو، بهناز ذاکری، پری ملکی، معصومه مهرعلی، مزدا انصاری، رضا مهدوی، علیرضا چراغچی، محمدرضا فیاض، مجید واصفی، حسین فاضل، مجید ناظم پور، بابک شهرکی، پویان آزاده و حامد ابراهیمی اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره نوای خرم را تشکیل می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید