در پی حادثه سقز ملکی تاکید کرد: اهمیت ساخت اصولی اماکن تجمعی

    کد خبر :655809
اهمیت ساخت اصولی اماکن تجمعی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت ساخت اصولی اماکن تجمعی،‌ گفت: تعداد درب‌های خروجی مناسب، راهروی خروجی دارای نور کافی،‌ رسیدن معبر نجات به خیابان اصلی و… از نکات مهم هنگام ساخت محل‌های تجمعی است.

 

سید جلال ملکی ضمن ابراز تاسف از حادثه انفجار در تالار عروسی که منجربه فوت ۱۱ نفر در شهرستان سقز استان کردستان شده است، گفت: این حادثه اهمیت ساخت اصولی اماکن تجمعی را به ما یادآور شد. تعبیه خروج اضطراری در اماکن تجمعی بسیار حائز اهمیت است، تاجایی که اهمیت آن کمتر از نصب سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق نیست.

 

وی افزود: تعداد درب‌های موجود در اینگونه اماکن باید متناسب با تعداد نفراتی باشد که قرار است در محل مورد نظر حضور داشته باشند. همچنین نکته مهم دیگر این است که همه درب‌ها در یک سمت نباشند و جهت باز شدن درب نیز به بیرون از سالن باشد.

 

به گزارش ایسنا، ملکی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در طول زمان برگزاری مراسم در سالن‌های تجمعات، اظهار کرد: در طول مراسم درب‌های خروجی نباید قفل باشند؛ ضمن آنکه برای مسیر خروج اضطراری باید نور کافی درنظر گرفت و در نهایت این محل تعبیه شده به یک خیابان آزاد منتهی شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم هنگام بروز حادثه آرامش خود را حفظ کرده و افراد جوان‌تر و سالم‌تر هنگام خروج به سالمندان، کودکان و … کمک کنند. البته تمام توصیه‌های ذکر شده در شرایطی محقق می‌شود که نظارت بر ساخت اماکن به درستی صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید