بررسی «مالیات بر عایدی سرمایه» در برنامه «مناظره»

    کد خبر :655258

برنامه امشب مناظره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه که چند سالی است در راهروهای مجلس سرگردان است؛ می‌پردازد.

 

در سال‌های اخیر اقتصاد ایران، تورم‌های بالا و دورقمی را تجربه کرده است، این تورم بالا که یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن آن، تورم و نوسانات بخش غیرمولد اقتصاد است؛ باعث شده است که بخش‌های اصلی و مولد اقتصاد به دلیل عدم ثبات قیمت‌ها، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود. البته این افزایش نوسانی قیمت‌ها همواره باعث ضرر نمی‌شود، برای برخی از سوداگران و محتکرین سودهای کوتاه‌مدت و بسیار زیاد را به دنبال خواهد داشت.

 

با این وجود در دنیا از سال‌ها پیش با وضع یک پایه مالیاتی به نام مالیات بر عایدی سرمایه بخش غیرمولد اقتصاد را مدیریت کرده و اجازه ورود سوداگر و محتکر را به این بازارها نمی‌دهند. با این وجود این پایه مالیاتی جدید سال‌های سال است که در راهروهای مجلس سرگردان مانده است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد رونق تولید، امشب برنامه مناظره ساعت ۲۳ به بررسی اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بازار خودرو و مسکن می‌پردازد.

 

برنامه مناظره دکتر زمانی؛ معاون سازمان امور مالیاتی، دکتر مروی؛ اقتصاددان، به عنوان موافقان اخذ این مالیات و آقایان دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عباس‌زاده مشاور حقوقی اتحادیه املاک به عنوان مخالفان این طرح هستند.

 

به گزارش مهر،مردم می‌توانند سوالات و نظرات خود پیرامون این موضوع را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۳ بپرسند.

 

«مناظره» به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که جمعه‌ها حوالی ساعت ۲۳:۱۵ و با اجرای مرتضی حیدری روی آنتن می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید