اسپر: عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از شمال شرقی سوریه به اتمام رسیده است

    کد خبر :654789

وزیر دفاع آمریکا ضمن تأکید بر اینکه عقب‌نشینی نظامیان این کشور از شمال شرقی سوریه به اتمام رسیده گفت که احتمالاً 600 نظامی آمریکایی در باقی مناطق سوریه مستقر خواهند شد.

 

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آمریکا عقب‌نشینی نظامیان خود از شمال شرقی سوریه را به اتمام رسانده است و بعد از کاهش نیروهای نظامی، حدود 600 نظامی آمریکایی در یک وضعیت پایدارتر در باقی مکان‌های سوریه مستقر می‌شوند.

 

رئیس پنتاگون تصریح کرد که تعداد نظامیان آمریکایی باقیمانده در سوریه برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی حدود 600 نظامی خواهند بود و توضیح داد: «(نظامیان آمریکایی) تقریباً حدود همین تعداد (600 نظامی) خواهد بود. اما اگر شاهد رخدادهایی باشیم…می‌توانیم کمی این تعداد را افزایش دهیم».

 

اسپر روز گذشته (چهارشنبه) در حین پرواز از نشست ناتو در اطراف لندن، چنین اظهاراتی را به خبرگزاری رویترز، مطرح کرد و گفت در صورتیکه همپیمانان اروپایی آمریکا همکاری بیشتری در مأموریت سوریه داشته باشند، ممکن است تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه از این میزان کمتر باشند.

 

وی در این خصوص گفت: «ائتلاف بار دیگر در این خصوص گفت‌وگوهای زیادی انجام می‌دهد. می‌توانیم بررسی کنیم که آیا همپیمانان خواستار اعزام نظامی (به سوریه) هستند یا خیر. اگر یک کشور همپیمان، یک کشور ناتو، تصمیم بگیرد 50 نیرو به ما بدهدف ممکن است، ما 50 نظامی (آمریکایی) را کاهش دهیم».

 

واشنگتن مدعی است که قصد دارد با حفظ نظامیان خود در سوریه از حملات مجدد داعش در سوریه جلوگیری کند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست دو روزه خود در لندن بار دیگر تکرار کرد که نیروهای باقیمانده آمریکا قصد دارند از میدان‌های نفتی سوریه محافظت کنند.

 

وی توضیح داد: «ما نفت را محافظت کردیم و نفت چیزی است که داعش را تغذیه کرد».

 

به گزارش فارس،اواخر مهرماه، ترامپ برخلاف ادعاهای پیشین خود مبنی بر خروج کامل نظامیان آمریکایی از سوریه گفت که شمار اندکی از نظامیان این کشور برای محافظت از میادین نفتی سوریه و گروهی نیز در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی و اردن باقی خواهند ماند.

 

با اینحال، مسکو تأکید دارد که این اقدام آمریکا موجب تنش‌زایی در سوریه می‌شود به طوریکه اخیراً «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه طی نشست خبری در مسکو، با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در مناطق نفت‌خیز شمال سوریه، گفت این اقدام نه تنها کمکی به بهبود وضع این کشور نمی‌کند بلکه منجر به تنش‌زایی بیشتر در سوریه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید