اکثر کتب درسی موجود در بازار چاپ آموزش و پرورش نیست

    کد خبر :654781
اکثر کتب درسی موجود در بازار چاپ آموزش و پرورش نیست

معاون توسعه منابع وپشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره کتاب‌های درسی که در بازار آزاد به فروش می‌رسد، گفت: اکثر کتاب‌های درسی که در بازار آزاد به فروش می‌رسد چاپ آموزش و پرورش نیست.

 

امسال توزیع کتاب‌های درسی در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه بود.

 

 

محمدمهدی کاظمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این خصوص گفت: چاپ و توزیع کتاب درسی به تعداد دانش‌آموزان است و به همان میزان بین استان‌ها توزیع شد.

 

وی ادامه داد: مشکلاتی را در فرایند توزیع در چند استان داشتیم که در توزیع از منطقه به سطح واحد آموزشی وجود داشت که برطرف شد.

 

کاظمی با بیان اینکه مشکل توزیع در ورودی پایه‌ها یعنی ورودی در پایه اول ابتدایی، هفتم و پایه اول متوسطه بود، افزود: بیشترین مشکل در ورودی پایه اول متوسطه بود زیرا دانش‌آموزان باید انتخاب پایه و رشته داشته باشند و چون فرایند ثبت‌نام تا 15 آبان هم بعضا اتفاق می‌افتاد و هم برخی دانش‌آموزان تغییر رشته داشتند، کتاب را دیرتر دریافت کردند.

 

وی درباره کتاب‌های درسی که در بازار آزاد به فروش می‌رسد، گفت: کتاب‌هایی که در بازار بود بعضاً کپی کرده بودند یعنی کتاب چاپ بیرون بود.

 

معاون توسعه منابع وپشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که «آیا دانش‌آموزی داریم که مشکل کتاب درسی داشته باشد؟»، تصریح کرد: تمام دانش‌آموزانی که اطلاعاتشان در سامانه کتاب درسی وارد شده است، مشکل کتاب درسی ندارند.

 

وی تأکید: کتاب به تعداد دانش‌آموزان چاپ شده است و اگر احیانا هنوز دانش‌آموزی وجود دارد که کتاب درسی ندارد به واحد آموزشی مراجعه کند و اگر به نتیجه نرسید به منطقه آموزشی مراجعه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید