بررسی وضعیت نیروگاه هسته‌ای ایران در دستور کار نشست قاهره

    کد خبر :654691

مقامات ارشد کشورهای عرب منطقه در نشستی در قاهره قابلیت‌های اتمی رژیم صهیونیستی، وضعیت نیروگاه هسته‌‌ای ایران در بوشهر و موارد دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

قاهره، پایتخت مصر از چهارشنبه میزبان نشستی دو روزه با حضور مقامات ارشد کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بررسی سلاح‌های هسته‌ای و کشتارجمعی ، وضعیت نیروگاه هسته‌‌ای ایران در بوشهر و قابلیت‌های اتمی رژیم صهیونیستی است.

 

به گزارش خبرگزاری «وام» قرار است در این نشست موضوعاتی مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی نیز مورد بحث قرار می گیرد. «احمد الکعبی» نماینده دائم امارات در آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده این کشور در این نشست است.

 

به گزارش وام، در این جلسه همچنین ارزیابی‌های شصت و سومین نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش و نیز آخرین وضعیت «نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر» بررسی می‌شود.

 

به گزارش فارس،امارات متحده عربی اولین کشور عربی حوزه خلیج فارس در امور اتمی است. امارات متحده چندی قبل از آغاز فعالیت نخستین راکتور خود در «نیروگاه هسته‌ای براکه» نزدیک ابوظبی و با ظرفیت تولید 1400 مگاوات برق خبر داد.

 

غیر از امارات، کشورهای مصر، سودان، اردن و عربستان نیز از تلاش‌ در این زمینه خبر داده‌اند. عربستان به تازگی اعلام کرده که عملیات اکتشاف اورانیوم و توریوم را آغاز کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید