رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:

برای اعتمادسازی بیشتر از همه ظرفیت‌های جامعه استفاده کنیم

    کد خبر :654035
برای اعتمادسازی بیشتر از همه ظرفیت‌های جامعه استفاده کنیم

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه ما می‌توانیم در سایه با هم بودن امنیت را بیش از پیش به جامعه بازگردانیم، گفت: از همه ظرفیت‌های جامعه برای اعتمادسازی بیشتر استفاده کنیم.

 

سید حسن موسوی چلک  گفت: با توجه به شرایط کشور در سال های اخیر فشار اقتصادی به مردم زیاد شده است که افزایش قیمت بنزین در چند روز گذشته و نگرانی مردم از آینده زمینه را برای اعتراض های شان فراهم کرده است.

 

وی افزود: بدون شک تصمیم مسئولین عالی رتبه کشور با پشتوانه کارشناسی بوده که بعید می دانم تصمیمی یک شبه بوده باشد.ضمن این که در ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور هم این اجازه به دولت داده شده است که بتواند قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین را متناسب کند.گر چه بیسترین نقد به نحوه اجرا و عدم اقناع سازی مردم بود.

 

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: می توان و باید این بحران ایجاد شده را به فرصت تبدیل کرد.یکی از فرصت هایی که می تواند زمینه انسجام اجتماعی بیشتر را هم فراهم کند این است که از همه ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت های اجتماعی در چارچوب قوانین مقررات جاری کشور برای جلب اعتماد و خروج از این شرایط استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: چون همه ما از این ناآرامی ها آسیب دیدند و نگران بوده و هستند و از تخریب های انجام شده اموال عمومی و خصوصی ناراحت هستند.در هر کشوری در مقاطع مختلف بحران های داخلی و خارجی ایجاد می شود.کشور عزیز ما هم از این قضیه مستثنی نیست.ولی باید هوشمندی به خرج داد و برای کاهش این فشار های اقتصادی، هیچ ظرفیت موثری را کنار نزنیم. من همیشه معتقدم خودمان باید کشور خودمان را بسازیم.ترامپ و هم پیمانانش که بیشترین مشکل را برای مردم شریف ایران ایجاد کردند هیچ گاه دلسوز ما نبوده و نیستند.

 

موسوی چلک ادامه داد: برای پیشگیری از مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین حمایت از اقشار نیازمند باید منطقی باشد تا نگرانی دهک های پایین را کم کند، موضوعی که در ماده ۳۹ قانون برنامه ششم هم مد نظر بوده است.معتقدم دولت باید نظر کارشناسی همه گروه ها را بشنوند، نقاط ضعف و اشکالات را بپذیرند، ظرفیت های داخلی را شناسایی کنند و توان استفاده از این ظرفیت ها را داشته باشند که سازمان های غیر دولتی فعال در حوزه اجتماعی از جمله این ظرفیت ها هستند که با توجه به ارتباط نزدیکی که با مردم و اقشار دارای نیاز های خاص دارند می توانند در اعتماد سازی و خروج از این شرایط نقش آفرینی موثری داشته باشند.

 

به گزارش مهر،رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد همه ما ایران را دوست داریم و از هیچ تلاشی برای ساختن ایرانی آباد دریغ نخواهیم کرد. انتظار داریم که مسوولین هم مردم و ما سازمان های غیر دولتی عرصه های مختلف اجتماعی را باور کنند و فقط از بالا به پایین نگاه نکنند تا خدای نکرده فاصله بین مردم و دولت زیاد نشود. نداشتن دغدغه معیشت برای همه مردم از جمله خانواده های نیازمند آرزوی همه ماست. پس تلاش کنیم و کدورت ها را از بین ببریم یا کم کنیم تا توانایی های مان را برای آبادانی بیشتر ایران عزیز اسلامی به کار گیریم. معتقدم ما می توانیم در سایه با هم بودن امنیت را بیش از پیش به جامعه بازگردانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید